Lufthansa po krachu Air Berlin rekordně vydělala, ruší ale spojení Berlín – New York
Krach druhého největšího německého dopravce má očekávaného vítěze. Lufthansa loni zmizel vážný konkurent, který firmě ubíral nejen cestující, ale také
Krach druhého největšího německého dopravce má očekávaného vítěze. Lufthansa loni zmizel vážný konkurent, který firmě ubíral nejen cestující, ale také podrážel ceny. Odchod Air Berlin se promítl i do výsledků: Lufthansa loni vydělala nejvíce v historii.
Největší letecká skupina v Evropě loni zvýšila svůj zisk před zdaněním o 70 % na téměř tři miliardy euro. Tržby aerolinek stouply z 28,4 na 35,6 miliard euro. „Rok 2017 byl velmi dobrý, dosáhli jsme nejlepšího výsledku v historii,“ komentoval šéf Lufthansy Carsten Spohr, kterému dozorčí rada prodloužila o dalších pět let kontrakt na řízení firmy.
Lufthansa těžila z celkového oživení poptávky po letech, ale také na úsporných opatřeních. Velkou část provozu firma přesunula do nízkonákladové divize Eurowings. Ty loni vydělaly sto milionů euro. Lufthansa loni poprvé získala pětihvězdičkové hodnocení kvality od Skytraxu.
Letošní zisk má být podle očekávání vedení Lufthansy nepatrně nižší. Důvodem je i větší konkurence zejména od nízkonákladových konkurentů. easyJet i Ryanair už oznámily rozšíření linek v Německu.
S oznámením rekordních výsledků přitom přišel nečekaný krok: Lufthansa přestane s novým letním letovým řádem na konci března létat mezi Berlínem a New Yorkem. Na trasu vstoupil dopravce právě po odchodu Air Berlin. Letos firma očekává navýšení sedačkové kapacity o necelou desetinu.
Aerolinka to vysvětluje tím, že nezískala dostatečně atraktivní časy v New Yorku, s kterými by mohla na trase létat. Dosud firma létá v 17:35 z Berlína a přistává v New Yorku ve 21.30. Linku nepřevezme ani nízkonákladová dcera Eurowings. Na trase z německé metropole zůstanou United Airlines a přes léto také Delta Air Lines.
Provozně čeká od letního letového řádu firmu další změna: přesouvá část airbusů A380 z Frankfurtu do Mnichova.