V Děčíně začíná velká oprava estakády, přinese měsíce omezení
Nejde přitom o jediné omezení ve městě. V Děčíně nadále pokračuje obnova povrchu na Teplické ulici a pracovat se bude na křižovatce Saská a Teplická na silnici I/13.
V Děčíně začne v pondělí 6. září velká oprava takzvaného Nového mostu na silnici I/13, která zásadně zkomplikuje provoz na hlavní komunikaci městem. Omezení potrvají se zimní přestávkou až do konce května příštího roku.
„Pro Děčín je toto významná stavba, která na dlouhou dobu ovlivní dopravní situaci v Děčíně,“ uvedl primátor města Jiří Anděl. Začátek oprav Nového mostu je zkoordinován s rekonstrukcí vodovodu a kanalizace na Labském nábřeží. Ta končí v neděli 5. září – od pondělí 6. září pak bude Labské nábřeží průjezdné pro veškerou, tedy i autobusovou dopravu. V pondělí 6. září proto dojde k částečné uzavírce Nového mostu, což pro řidiče znamená využívat objízdné trasy.
Zakázku na stavbu získala za 73 milionů korun bez DPH společnost Skanska, jak vyplývá z registru smluv. V soutěži byly tři nabídky, cena je nakonec o téměř 15 milionů korun vyšší, než byl odhad. Úsekem denně projede přes 20 tisíc aut.
Podle ŘSD je zásadní rekonstrukce Nového mostu nutná kvůli jeho špatnému stavu. Na řadě míst se neustále tvoří výtluky, které budou před uzavírkou opraveny. V Děčíně jsou přes Labe dva mosty: kromě staršího Tyršova mostu Nový most z roku 1985. Naposledy se opravoval v roce 2010.
„Technický stav tohoto vytíženého úseku s vyšším podílem nákladní dopravy již vyžaduje nutnou rekonstrukci,“ říká Vít Plechatý, ředitel provozního úseku Správy Chomutov Ředitelství silnic a dálnic s tím, že oprava čeká jak povrch mostu včetně mostní konstrukce, tak i vyrovnávací vrstvy. Proběhne také celoplošná izolace. Celkem jde o opravu plochy o rozměru 25 tisíc metrů čtverečních – dojde totiž také k opravám povrchu na nájezdových a sjezdových rampách.
První etapa na jižní estakádě
Jako první přijde na řadu část jižní estakády mostu. Půjde o úsek od sjezdu na Staré Město po Benešovskou ulici včetně nájezdu na Kamenickou ulici. První etapa je plánovaná do konce letošního listopadu. Druhá se bude týkat severní části, začne na jaře.
Řidiči, kteří pojedou z Podmokel, dojedou až ke sjezdu na Staré Město, po němž budou moci sjet. Pokud nechtějí sjet, protože pokračují například na Benešov nad Ploučnicí nebo Liberec, budou muset na začátku mostu využít objízdnou trasu na severní straně mostu, kam přejedou. Uzavřen bude směrem od Ústí nad Labem také přejezd nad kruhovým objezdem u Lidlu. Auta jedoucí od Ústí budou muset sjet na kruhový objezd.
Pokud pojedou řidiči od Benešova nad Ploučnicí či od Liberce, nic se pro ně v první etapě nemění. Přejedou Nový most do Podmokel jedním jízdním pruhem, budou moci sjet v polovině mostu na kruhový objezd na Staré Město nebo k rybníku a budou moci využít bez omezení i Vilsnickou spojku směrem na Ústí nad Labem.
Řidiči, kteří jedou ze Starého Města, nebudou moci najet na Nový most směrem na Benešov či Liberec, ale pouze směrem na Podmokly. Tudy je také vedena oficiální objízdná trasa směrem na Liberec či Benešov nad Ploučnicí. Sjedou z Nového mostu a přes kruhový objezd u Tesca se na něj zase vrátí.
Protože bude uzavřen i nájezd z Nového mostu na Kamenickou ulici, veškerá doprava bude vedena z Nového mostu na Benešovskou ulici. Odtud následně Lipovou ulicí na Kamenickou. Právě Kamenická ulice bude v dolní části částečně neprůjezdná – pokud řidič pojede například od staré pošty směrem na Kamenickou ulici pod železničním viaduktem, dopravní značení ho dovede na Benešovskou ulici.
Nejde přitom o jediné omezení: V Děčíně nadále pokračuje obnova povrchu na Teplické ulici a pracovat se bude na křižovatce Saská a Teplická na silnici I/13.