Jednotnou železniční jízdenku OneTicket využilo za půl roku přes půl milionu cestujících
Zájem o jednotnou jízdenku, která není vázána na konkrétní spoj a dopravce prudce vzrostl s příchodem prázdnin.
Jednotnou železniční jízdenku, která je v prodeji od prosince loňského roku, využilo zatím 505 tisíc cestujících. Tržby činí téměř 50 milionů korun. Zájem o OneTicket vzrostl s příchodem letních prázdnin, uvedl dnes státní podnik Cendis, který systém provozuje.
„Řada lidí tráví letos dovolenou v Česku a díky OneTicket nemusí řešit kolony, parkování ani jiné starosti často spojené s automobilem,“ uvedl ministr dopravy Karel Havlíček.
Ještě v polovině června byl počet prodaných kusů OneTicket 350 tisíc. V následujících (především prázdninových) týdnech se prodalo takřka 160 tisíc jízdenek. Se začátkem července navíc dostali cestující možnost jízdenku využít i v komerčních vlacích Českých drah a RegioJetu. Podle ministerstva dopravy tak OneTicket už pokrývá více než 99 procent všech železničních spojů v Česku. Už v červnu začalo v systému OneTicket fungovat i objednání místenek, a to pro povinně i nepovinně místenkové spoje.
Jízdenka OneTicket není vázána na konkrétní spoj a dopravce, její nevýhodou je ale vyšší cena. OneTicket je dostupná jako jednorázová jízdenka, jako traťová jízdenka pro pravidelné dojíždění i jako síťová pro neomezené cestování po určitou dobu.