Dříve nesmiřitelní rivalové. Aer Lingus a Ryanair si začnou prodávat vzájemně letenky
K nečekanému spojení dochází mezi dvěma irskými leteckými společnostmi. Ryanair a Aer Lingus se dohodly na vzájemné spolupráci při prodejích
K nečekanému spojení dochází mezi dvěma irskými leteckými společnostmi. Ryanair a Aer Lingus se dohodly na vzájemné spolupráci při prodejích letenek. S trochou nadsázky je to podobné, jako kdyby se České dráhy a RegioJet usmířily a začaly si prodávat jízdenky.
O domluvě informovaly jako první Sunday Times, které citují šéfa Aer Lingus Stephena Kavanagha. Ryanair by měl pomoci Aer Lingusu plnit transatlantické lety tím, že bude nabízet letenky s přestupem v Dublinu ze svých destinací po celé Evropě, zejména pak z těch, kam Aer Lingus nelétá. Ryanair by měl naopak získat nové zákazníky z Kanady či USA, kteří přestoupí v Dublinu. Jde o podobný model, který už spustil například easyJet ve spolupráci s Norwegian či na kterém má svůj byznys postaven vyhledávač letenek Kiwi.com
Kavanagh potvrdil, že obě aerolinky se už dohodly na podmínkách smlouvy a letenky si vzájemně začnou prodávat ještě letos. Spolupráci a vyúčtování má zajistit třetí strana, která bude řešit i pojištění pro případ, že kvůli zpoždění na sebe lety nenaváží. Šéf marketingu Ryanairu Kenny Jacobs uvedl minulý týden, že spolupráce s jiným dopravcem začne ještě letos.
Přesné podmínky dopravci ještě ladí včetně toho, jakých linek se spolupráce bude týkat. Na spolupráci by mělo vydělat i dublinské letiště, kterému by tím mohli přibýt další cestující.
Ryanair mluví o spolupráci s jinou aerolinkou od roku 2015, původně se chtěl domluvit s Norwegian, obě strany se ale rozešly a Ryanair místo toho i kvůli boji o piloty začal o norském dopravci mluvit značně negativně. Irský dopravce mezitím spustil sám lety s přestupem ve vlastní síti. V minulosti mluvil i o vlastních dálkových letech, tyto plány se ale ukázaly spíše promyšlenou PR strategií, jak se dostat do médií.
Vztahy dvou irských dopravců byly dlouho napjaté. Ryanair postupně velikostí překonal kdysi největší irskou aerolinku a stal se největší evropskou leteckou společností. Ryanair vlastnil téměř třetinu akcií a snažil se ji ovládnout, ale neúspěšně. Nakonec svůj podíl prodal skupině IAG. Šéf Ryanairu Michael O´Leary nevynechal v minulosti jedinou příležitost, aby se do Aer Lingus navážel, od cen letenek po výši mezd zaměstnanců.