Více vlaků GW Trainu na Šumavě? Jihočeši žádají České dráhy o souhlas
Jihočeský kraj má zájem na zvýšení rozsahu výkonů společnosti GW Train Regio na šumavských lokálkách, zejména pro letní období. Vyšší
Jihočeský kraj má zájem na zvýšení rozsahu výkonů společnosti GW Train Regio na šumavských lokálkách, zejména pro letní období. Vyšší počet vlaků na trati z Nového Údolí do Prachatic požaduje i bavorská strana. Cesta k rozšíření objednávky ale paradoxně vede přes generální ředitelství Českých drah. Kraj je totiž limitován desetiletou smlouvou s národním dopravcem, která umožňuje vyjmutí maximálně 25 procent objednaných výkonů. A nynější objednávka kraje u GW Trainu už je na této hranici.
Jihočeská hejtmanka Ivana Stráská proto napsala předsedovi představenstva Českých drah Pavlu Krtkovi dopis s žádostí o uvolnění limitu. „Dopis jsme obdrželi a připravujeme odpověď. Předpokládáme, že se se zástupci Jihočeského kraje na toto téma také sejdeme,“ sdělil mluvčí drah Radek Joklík. Kraj mimo jiné argumentuje tím, že jde pouze o formální úpravu, dráhy o žádné výkony oproti dnešku nepřijdou. Kraj u nich navíc po ztrátě Šumavy přiobjednal další výkony například na relaci České Budějovice – Písek.
„Potřebovali bychom navýšit objednávku na Šumavě zhruba o šest procent,“ říká šéf krajské dopravní organizace Jikord Jiří Borovka. Smlouva s GW Trainem vzešlá z výběrového řízení podle něj umožňuje navýšení až o desetinu. Vše musí být vyřešeno do 9. dubna, kdy má SŽDC nejzazší termín pro změnu jízdního řádu. Desetiletá smlouva Jihočeského kraje s Českými drahami vyprší koncem roku 2019, kraj ale nechce s rozšířením provozu na Šumavě čekat až na tento termín.
Zejména v počátcích provozu GW Trainu na Šumavě se o svátcích a některých víkendech ukázala nedostatečná kapacita objednaných vlaků. Kraj to vysvětluje mimo jiné tím, že v době tvorby zadávací dokumentace k tendru byla poptávka cestujících výrazně nižší.