Modernější a dražší toalety v metru. DPP rozjel modernizaci dalších veřejných záchodků
Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) modernizuje postupně toalety ve 25 stanicích pražského metra. Další etapa začla v těchto dnech.
Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) modernizuje postupně toalety ve 25 stanicích pražského metra. Další etapa začla v těchto dnech. Pro cestující kromě lepšího prostředí znamená modernizace i dražší použití: místo obvyklé pětikoruny deset korun.
DPP už ve věstníku veřejných zakázek oznámil zadání zakázky na opravu toalet v dalších pěti stanicích. Velkou rámcovou smlouvu vyhrála loni společnost Klement, za modernizaci všech 25 toalet nabídla 118 milionů korun.
„Vlastní stavební práce trvají u jedněch toalet cca 3 měsíce, včetně zpracování projektu a jeho projednání celkem zhruba 6 měsíců,“ řekla mluvčí Aneta Řehková.
Už na počátku ledna začaly práce na modernizaci toalet ve stanici Anděl ve vestibulu Na Knížecí, před několika dny pak ve stanici Náměstí Republiky ve vestibulu u Masarykova nádraží. V březnu se stavaři vrhnou na toalety na Vltavské, během roku na Budějovické a Jiřího z Poděbrad.
„V horizontu 5 let máme v investičním plánu postupnou modernizaci toalet v 25 stanicích. O pořadí oprav a počtu toalet v jednotlivých letech není dosud definitivně rozhodnuto,“ dodala Řehková.
DPP už takto opravil toalety například ve vestibulu stanice Můstek na trase A. Modernizace vedla ale i ke zdražení z pětikoruny na deset korun. DPP má smlouvy se třemi provozovateli, každý má jednu trasu. „Po modernizaci jednotlivých WC dojedná DPP se stávajícím nájemcem přechod na nové smluvní podmínky spojené mimo jiné i s platbou za použití,“ dodala Řehková.
Modernizace znamená kompletní přestavení prostor a změnu stavebních dispozic. Každé WC má nově u vchodu kamerový systém, turnikety a systém pro nevidomé. V každém je nově bezbariérová toaleta nebo přebalovací pult. Součástí modernizace je i kompletní rekonstrukce rozvodů a veškeré technologie. „Materiálové řešení musí odpovídat předpisovým standardům pro podzemní prostory metra, které jsou z důvodu zajištění bezpečnosti a vysokému obratu zákazníků vyšší než v běžné občanské výstavbě,“ dodala Řehková.
Přehled stanic na modernizaci
Dejvická, Náměstí Míru, Staroměstská, Jiřího z Poděbrad, Skalka, Zličín, Stodůlky – východní vestibul, Luka, Lužiny, Hůrka, Nové Butovice, Radlická, Anděl, Karlovo náměstí – Resslova, Náměstí republiky – Masarykovo nádraží, Palmovka -západní vestibul, Háje, Roztyly, Budějovická, Pražského povstání, I.P. Pavlova, Florenc, Nádraží Holešovice.