Aures Holdings expanduje na západ. Chce být největším on-line obchodníkem s ojetými auty
Investice v první fázi dosáhne výše 100 milionů eur, ve druhé fázi dalších až 400 milionů eur
Provozovatel sítě autobazarů AAA Auto, skupina Aures Holdings, expanduje na západ od českých hranic, a to s prodejem ojetých aut on-line. Projekt s názvem Driverama bude spuštěn nejprve v Německu, do pěti let se má rozšířit do jedenácti zemí.
„Cílem Driveramy je stát se do roku 2025 největším on-line obchodníkem s ojetými vozy v Evropě,“ uvedla dnes skupina v tiskové zprávě. „Půjde o investici našich akcionářů, která v první fázi dosáhne výše 100 milionů eur a v druhé až dalších 400 milionů eur,“ doplnila šéfka firmy Karolína Topolová. Celkem tak může jít v přepočtu až o 13 miliard korun.
Koncept Driveramy bude využívat on-line výkupu a prodeje ojetých automobilů v západní Evropě s možností vykupovat i prodávat vozy koncovým zákazníkům přes hranice členských států EU. Vozy bude možné si nechat doručit (nebo si je vyzvednout) na desítkách mikropoboček, které začnou vznikat v létě.
„Projekt Driveramy nevzniká na zelené louce. V uplynulých letech jsme do jeho technologické přípravy investovali 75 milionů eur. Šlo zejména o vývoj vlastního software, zajišťuje kompletní technologickou infrastrukturu a v reálném čase nám umožňuje kompletní přehled o nabídkách na trhu ojetých vozů v celé Evropě. Zahájení projektu Driverama velmi uspíšily naše pozitivní zkušenosti s prodejem vozů on-line v době pandemie koronaviru,“ sdělil předseda představenstva Driveramy Stanislav Gálik, dosavadní šéf inovací Aures Holdings.
Skupina AURES Holdings dosud působí v České republice, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku. Za letošní první čtvrtletí prodala 15200 vozů, z toho kvůli lockdownům v České republice a na Slovensku většinu on-line.
Loni skupina prodala ve střední Evropě 70 tisíc vozidel, což je meziročně o 16 tisíc méně. Pokles způsobil covid a s ním spojené nucené uzavření prodejen. Soustředila se přitom na prodeje přes internet s dovážkou až domů. Za poslední rok takto prodala 11 tisíc aut, z toho 8 tisíc v České republice.