Talgo ukázalo snímky interiéru nové jednotky Avril, testuje ji v rychlosti 360 km/h
Cestující v novém rychlovlaku čeká i nepříliš tradiční rozmístění sedaček 2+3.
Španělský výrobce kolejové techniky Talgo představil první snímky interiéru nové vysokorychlostní jednotky Avril. Její testování začalo letos v únoru.
Vlak bude mít dvě různé třídy: ekonomickou (Coche Turista) a byznys (Coche Preferente). Od sebe se budou lišit především uspořádáním: v ekonomické třídě bude sezení v nepříliš obvyklém uspořádání 2+3 cestující v jedné řadě, v byznys třídě pak v uspořádání 2+2. Kapacita vlaku bude až 581 míst.
Talgo se chystá v příštích dnech k testování až na rychlost 360 km/h na vysokorychlostní trati Valladolid-Burgos. Podle Talga jde o zatím nejlehčí vysokorychlostní vlak na trhu, díky tomu má být spotřeba elektřiny až o 30 % nižší.
Jedná se o dvanáctivozovou soupravu, která bude 200 metrů dlouhá. Část jednotek bude přizpůsobena pro rychlou změnu rozchodu, aby mohly jezdit i po tratích mimo Španělsko. Ve Španělsku je standardní rozchod 1668 mm, vysokorychlostní tratě jsou ale postaveny na standardní šířku 1435 mm.
Talgo získalo zakázku pro Renfe v roce 2016. Deset souprav má být nasazováno na spojích do Francie. Více informací o projektu je na stránkách Talga.