Siemens ukázal novou podobu metra pro Londýn, nahradí soupravy z roku 1973
Výrobce slibuje oproti stávajícím soupravám o pětinu nižší spotřebu energie.
Společnosti Transport for London (TfL) a Siemens Mobility představily novou podobu souprav metra pro londýnskou Piccadilly Line. Nahradí soupravy ze 70. let minulého století.
Jde o soupravy nazvané Inspiro, londýnský provozovatel si je objednal za 1,5 miliardy liber v roce 2018. Objednávka počítá s 94 vlaky, opce umožňuje navýšit objednávku na dalších 250 vlaků pro další linky. První vlaky by měly začít vozit cestující v roce 2025.
Na Piccadilly Line jezdí soupravy, které se začaly dodávat v roce 1973. I kvůli stáří vozidel trápí metro časté výpadky a zpoždění. Nové soupravy odvozené od modelu Inspiro budou prostornější, modernější, klimatizované a plně průchozí. Nejstarší soupravy zmizí do konce roku 2027. Podle výrobce dojde s nástupem nových souprav ke snížení spotřeby energie zhruba o dvacet procent.
71 kilometrů dlouhá trasa je druhou nejdelší v síti londýnského metra, zajíždí až na letiště Heathrow na západním okraji Londýna, jedna západní větev končí v Uxbridge, po průjezdu centrem Londýna končí v Cockfosters na severu aglomerace. Se zařazením nových souprav má dojít k navýšení počtu vlaků na Piccadilly Line na interval až 135 sekund ve špičce.
Nové vlaky se mají částečně vyrábět ve Velké Británii, Siemens oznámil stavbu nového závodu ve městě Goole v East Yorkshire, kde vytvoří až 700 míst.
Kompletní technické detaily o nových soupravách jsou na stránkách Siemensu.