První push-pull pro Frenštát opustil Ostravu, je v Plzni na testech
K soupravě je připojená zapůjčená lokomotiva 242 (plecháč), která dodává elektřinu a vzduch.
První z pěti dvoupodlažních push-pull souprav pro Moravskoslezský kraj je fakticky hotova. Z ostravské továrny Škoda Vagonka zamířila na zkoušky softwaru do Plzně, testy prochází od minulého týdne. Potvrdil to mluvčí skupiny Škoda Transportation Jan Švehla. Podle něj jde o „odlaďování nadřazeného řízení s jednotkou“. K soupravě je připojená zapůjčená lokomotiva 242 (plecháč), která dodává elektřinu a vzduch.
Před dokončením je celá série, podle vyjádření Českých drah z loňského listopadu by první vlak měl vyjet na jaře. Přesnější termín ale není znám. Výroba má kvůli komplikacím s covidovou nákazou zpoždění, první vlak měl podle původních plánů začít jezdit už loni.
Jde o třívozové soupravy, které budou mimo jiné vybaveny klimatizací, wifi, zásuvkami, držáky na lyže a bezbariérovým vstupem. Všechny by měly být dodány letos a zahájit zkušební provoz. Sestavu tří vozů (včetně jednoho řídícího) v provozu doplní lokomotiva řady 750.7 (brejlovec).
České dráhy soupravy objednaly pro trať z Ostravy do Frenštátu pod Radhoštěm, zakázka má hodnotu jedné miliardy korun. Kapacita soupravy bude 356 míst k sezení. Do budoucna se počítá s elektrifikací tratě a využitím elektrických lokomotiv. Push-pully pro Moravskoslezský kraj vycházejí z koncepce vlaků, které Škoda vyrobila pro Deutsche Bahn.