ŘSD chystá stomilionovou opravu výpadovky z Jihlavy na dálnici D1, omezí provoz na režim 1+1
Půjde o jednu z největších oprav silnice I. třídy, řidiče čeká během rekonstrukce omezení počtu jízdních pruhů.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) požádalo o vydání stavebního povolení pro chystanou opravu silnici I/38 z Jihlavy k dálnici D1. Půjde o jednu z největších plánovaných oprav silnic I. třídy, kterou má letos ŘSD naplánovanou.
Půjde o opravu úseku od dálnice D1 až po křižovatku s ulicí Romana Havelky v celkové délce 5,67 kilometrů. „V tomto úseku plánujeme opravit oba jízdní pásy v celé jejich šířce,“ řekl Martin Buček z týmu komunikace ŘSD. Rozpočet na opravu je 121,1 milionů korun.
„Stavebně se jedná o poměrně rozsáhlou rekonstrukci, v rámci níž se bude primárně řešit oprava konstrukčních vrstev vozovky silnice I/38 v obou jízdních pásech do maximální hloubky 220 mm,“ dodal Buček. Podle něj to znamená odstranění starých poškozených vrstev a pokládku nových.
Rekonstrukce zahrnuje též opravu vozovky na mostech, prvků stávajícího odvodnění, dešťové silniční kanalizace a zabezpečení svahů proti odpadávání nesoudržné zeminy. Opravovat se bude i zádržný systém. Stávající svodidla budou nahrazena novými s vyšší úrovní zadržení a jejich délka bude upravena dle platných předpisů. Jeden úsek svodidel bude vybudován zcela nově. V plánu je také oprava přejezdů středového dělícího pásu. Pět stávajících přejezdů bude rovněž prodlouženo. V souvislosti se zúžením pravého jízdního pásu (směrem k Jihlavě), dojde k rozšíření středového dělícího pásu a tohoto prostoru bude využito pro bezpečné uložení kabelů Cetin.
Podle Bučka čeká řidiče omezení provozu podle jednotlivých etap, většinou do režimu 1+1 jízdní pás. Uzavírat se budou i jednotlivé větvě mimoúrovňových křižovatek a doprava bude převedena na značené objízdné trasy. ŘSD chce s opravami začít ve třetím čtvrtletí letošního roku. Podle sčítání dopravy tímto úsekem denně projede kolem 25 tisíc vozidel.