Prodej elektronických dálničních známek běží bez problémů. Cendis přiznal chybu
Systém včera zkolaboval i přes dvoutýdenní testování.
Prodej elektronických dálničních známek se po včerejších problémech rozjel a majitelé vozidel si jich jen za první den koupili i přes technické potíže téměř tři tisíce kusů. Dnes už běží systém bez komplikací.
Podle dat zveřejněných na stránkách ministerstva dopravy si přes web eDalnice koupili lidé 2 398 známek. Dalších 137 pak na čerpacích stanicích EuroOil a 281 přes pobočky České pošty. Cendis obnovil prodej včera po 16. hodině.
Nepovedený start prodeje vyvolal velkou kritiku zejména ze strany opozice. Mohly za to částečně výroky ministra dopravy Karla Havlíčka, který se na ranní tiskové konferenci vymlouval, že spouštění bylo plánované postupně. Zakázku na přípravu celého systému získal státní podnik Cendis.
Možná jsme kvůli stresu něco přehlédli
Jeho ředitel Jan Paroubek uvedl v rozhovoru pro DVTV, že chyba byla na straně Cendisu. „My jsme ten systém uvedli do provozu krátce po půlnoci, otestovali jsme základní funkce a věřili jsme, že je připraven k plnému provozu. Bohužel v ranních hodinách došlo k chybě a bohužel jsme museli systém částečně odstavit,“ uvedl Paroubek.
Podle Paroubka byl systém poslední dva týdny testován. „Je možné, že při té konečné migraci došlo k tomu, že třeba při opravě nějaké drobné chyby už nebylo, řekněme, dohlédnuto. Možná pod tím stresem ti lidé jsou vyčerpaní a nějakým způsobem je možné, že některou věc přehlédli,“ dodal.
Zejména na sociálních sítích se objevila mediální zkratka, že nešel e-shop za 309 milionů korun. „To jsou náklady na vývoj a následný čtyřletý provoz a ten celý systém má mnoho částí. Pokud tady mluvíme o tom, že nám nefungovala prodejní část, tak ta má v těch celkových nákladech podíl vývojový 40 milionů korun,“ dodal Paroubek.