Francouzské dráhy šetří, zbaví se čtvrtiny souprav TGV. Zůstanou hlavně dvoupodlažní

TGV Atlantique na nádraží Montparnasse. Foto: By SeeSchloss (Own work) [CC BY-SA 2.5 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.5)], via Wikimedia CommonsTGV Atlantique na nádraží Montparnasse. Foto: By SeeSchloss (Own work) [CC BY-SA 2.5 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.5)], via Wikimedia Commons

Francouzské státní dráhy SNCF chtějí ušetřit dvacet až třicet procent nákladů na své rychlovlaky TGV. I kvůli tomu se chtějí

Francouzské státní dráhy SNCF chtějí ušetřit dvacet až třicet procent nákladů na své rychlovlaky TGV. I kvůli tomu se chtějí zbavit až stovky nejstarších souprav.

Na setkání s novináři to uvedla šéfka Voyages SNCF Rachel Picard. Podle Railway Gazette chce být firma více konkurenceschopná v porovnání s nízkonákladovými aerolinkami či autobusovými dopravci. Jde o součást velkého plánu státního dopravce na úsporu až 2,5 miliard euro.

Firma nechce provoz TGV výrazně omezovat, ale více využít ostatní soupravy, aby jezdily až 13 hodin denně namísto stávajících 7-8 hodin denně. Například mezi Paříží a Lyonem dosud firma nasazuje celkem 24 souprav, nově chce jezdit jen s 19, aniž by se to dotklo výrazně jízdních řádů. Více vlaků čeká údržba přes noc namísto během dne.

V praxi to znamená, že firma chce snížit počet souprav TGV ze 400 na 300. Pryč mají jít hlavně nejstarší soupravy PSE a Atlantique, které jezdí přes 35 let. Ve flotile zůstanou s výjimkou jednotek POS  jen  dvoupodlažní soupravy Duplex. Zmizet z flotily mají do roku 2021. Firma chce úsporami nákladů odradit i možnou konkurenci od vstupu na francouzský trh. Síť pro rychlovlaky se má otevřít v roce 2021.
Ve Francii je z plánů na změny velké téma: místní média očekávají, že některá města touto změnou přijdou o spojení s TGV.

Tagy sncf TGV
17 komentářů