Siemens přišel s levnější verzí jednotek Mireo, slibuje dodání do roku a půl
Půjde o typizované třívozové jednotky, unifikace má snížit cenu i čas dodání.
Společnost Siemens Mobility do svého portfolia nově zařadila elektrickou jednotku Mireo Smart. Ta má být alternativou pro dopravce i objednatele v regionální dopravě. Na rozdíl od jednotek Mireo půjde o standardizovaný produkt, na kterém nebudou možné další zákaznické úpravy.
Nová jednotka vychází z platformy Mireo, Siemens ji dnes představil v tiskové zprávě. „Existence možnosti pořídit si za výhodnou cenu standardizované vozidlo s krátkou dodací lhůtou umožňuje dopravcům pohotově reagovat na růst přepravní poptávky rychlým navýšením přepravní nabídky,“ vysvětlila firma v tiskové zprávě. Siemens věří, že takové jednotky mohou přilákat další lidi do veřejné dopravy.
„Možnost výběru mezi zákaznicky specifickým řešením a levnějším unifikovaným řešením byla prezentována a dopravci kladně přijata již v minulosti při nákupu lokomotiv. Na základě provozních podmínek se mohou rozhodnout mezi oběma alternativami. Požadavky trhu tak vedly společnost Siemens Mobility k uplatnění tohoto principu i v případě moderních nízkopodlažních elektrických trakčních jednotek,“ říká Roman Kokšal, generální ředitel Siemens Mobility. Podobný koncept Siemens vymyslel již u lokomotiv Smartron.
Třívozové jednotky s 214 sedačkami
Dobu dodání slibuje Siemens maximálně do roku a půl od podpisu smlouvy. Běžně se u nových elektrických jednotek počítá s termíny dva až tři roky. Třívozové elektrické trakční jednotky Mireo Smart disponují 214 místy k sezení. Součástí je 21 míst pro přepravu jízdních kol, 2 prostory pro invalidní vozíky či klimatizace. Jednotky jsou vybaveny internetovým připojením, informačními displeji pro cestující, velkými TFT monitory ve vstupních prostorách a plným bezpečnostním dohledem. Jednotek Mireo mají dopravci u Siemensu objednáno již 180. První jednotky Mireo byly nasazeny do provozu v údolí Rýna v červnu 2020.
„Mireo Smart umožňuje dopravcům pružně reagovat na měnící se požadavky na přepravní kapacitu a rozšířit vozový park o standardizovaný produkt s krátkými dodacími lhůtami. Naši zákazníci těží z atraktivní ceny, vysoké dostupnosti a volitelných servisních balíčků,“ říká Albrecht Neumann, generální ředitel Kolejových vozidel, Siemens Mobility.