SNCF chystá dalších 150 kilometrů vysokorychlostní tratě na jihu země. Cestu do Španělska zkrátí o 39 minut
Vláda si od zrychlení posledního konvenčního úseku mezi Paříží a Barcelonou slibuje větší zájem cestujících.
Francouzský státní správce železniční infrastruktury SNCF Réseau udělal první velký krok ke stavbě nové vysokorychlostní trati mezi městy Monptellier a Perpignan na jihu země. Ta by měla nahradit konvenční trať s maximální rychlostí 160 km/h.
SNCF Réseau vypsaly takzvané veřejné konzultace, během kterých se mohou lidé vyjádřit k zamýšlené stavbě, zatím pro úsek Montpellier – Béziers. Konzultace budou probíhat online. Zahájení oznámil správce infrastruktury na svých stránkách.
SNCF chce začít s projektováním nové tratě v roce 2023, do roku 2030 by měly být hotovy první úseky. Vysokorychlostní trať z Montpellier do Perpignanu bude měřit 150 kilometrů, dalších 30 kilometrů vznikne kvůli napojení na stávající síť. Vzniknou také dvě nové stanice: Narbonne Ouest a Béziers Est.
Odhadované náklady jsou 5,5 miliardy eur. Spojení mezi Montpellierem a Perpignanem je využíváno pro vlaky mezi Francií a Španělskem. Ty zde ale musí jet nyní podstatně pomaleji než na okolních úsecích. U nich je maximální rychlost 320 km/h. Nová trať má přinést zkrácení doby jízdy o 39 minut. Vláda od zrychlení očekává, že do vlaků přiláká další cestující.