Bude, nebude, bude. Olomouc nakonec prodlouží tramvajovou trať
Podle radních je propad příjmů rozpočtu nakonec menší, proto tramvajovou trať postaví. Začít se má na jaře.
Olomoučtí radní poněkolikáté změnili názor na budoucnost prodloužení tramvajové tratě z centra na lidnaté sídliště Nové Sady. Zatímco ještě v květnu se dostal projekt do fáze „dlouhodobé hibernace“, radnice nakonec změnila názor a trať chce postavit.
Na změnu upozornila Česká televize, deníku Zdopravy.cz ji potvrdila mluvčí olomouckého magistrátu Radka Štědrá.
Radní vysvětlují změnu názoru tím, že dopady koronaviru na rozpočet nebudou tak zásadní, jak se ještě v květnu obávali. „Bylo by v podstatě hloupostí, abychom tuto investici nerealizovali, protože tak výhodné podmínky už nikdy nebudou,“ řekl České televizi náměstek olomouckého primátora Martin Major (ODS). Druhá etapa stavby by měla stát až 490 milionů korun. Evropská dotace má představovat téměř 317 milionů.
Podle mluvčí radnice je již dotace z Operačního programu Doprava 2 schválena. „Připravuje se podpis Rámcové smlouvy o financování projektu. Výše dotace činí 85 % způsobilých výdajů,“ dodala. Už během podzimu chce město vypsat soutěž na zhotovitele, samotná stavba by měla začít na jaře příštího roku.
První etapa dvoukolejné trati, která spojuje tržnici s Roosveltovou ulicí a končí v Trnkově ulici, měří 1,4 kilometru a otevřena byla v listopadu 2013. Její stavba stála zhruba 280 milionů. Radnice na projekt tehdy dostala dotaci z Programu švýcarsko-české spolupráce, která pokryla více než polovinu celkových nákladů na stavbu trati.
Více než kilometr dlouhá druhá část tuto tramvajovou trať prodlouží z nyní konečné zastávky Trnkova do Zikovy a Schweitzerovy ulice. V plánované třetí etapě by měly tramvaje cestující zavézt až do Slavonína. Tam má vyrůst přestupní terminál s parkovacím domem pro 231 aut. Tato část ale nemá dosud stavební povolení.