Poláci zahájili další stavbu na silnici S3 k českým hranicím, Češi nestíhají

Rychlostní silnice S3 míří k české hranici. Pramen: GDDKIARychlostní silnice S3 míří k české hranici. Pramen: GDDKIA

Poláci zahájili stavbu dalšího úseku dálnice k českým hranicím, Češi mají zpoždění.

Polská rychlostní silnice S3, která se má u Lubawky v budoucnu napojit na českou dálnici D11, se tento týden znovu začala blížit k české hranici. Polské ředitelství silnic a dálnic Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKIA) slavnostně zahájilo stavbu předposledního 16 kilometrů dlouhého úseku Bolków –⁠ Kamienna Góra.

Náklady činí 1,5 miliardy zlotých (cca 9 mld. Kč), hotovo má být ve druhé polovině roku 2023. Součástí stavby bude i 2 300 metrů dlouhý tunel, který má být nejdelším tunelem v Polsku mimo město. Poláci chtějí brzy začít i s posledním úsekem od Kamienné Góry směrem k hranici, který měří 15 kilometrů. Hotov by měl být ve stejném roce. Nyní se čeká na stavební povolení. Rychlostní silnice S3 vede až do Štětína, cestou se napojuje mimo jiné na dálnice A4 z Vratislavi do Drážďan a A2 z Varšavy na Berlín.

Zahájení další stavby na polské rychlostní silnici S3 směrem do Čech. Pramen: GDDKIA

Zahájení další stavby na polské rychlostní silnici S3 směrem do Čech. Pramen: GDDKIA

Trutnov a okolí tak pravděpodobně čekají velké dopravní problémy. Češi totiž staví dálnici D11 se zpožděním a s budováním posledního přes dvacet kilometrů dlouhého úseku od Trutnova k hranici počítají až na léta 2024 až 2027.

Výstavba rychlostní silnice S3. Pramen: GDDKiA

Podobnou dálniční ostudu si přitom utrhli i na jižní hranici, kde Rakušané se svými komunikacemi S10 a A5 čekají kousek od hranic na dění na české straně. Ještě před deseti lety přitom české ministerstvo dopravy tvrdilo, že nemá cenu pospíchat kvůli nečinnosti Rakušanů. Ti ale v roce 2015 dovedli rychlostní silnici S10 až za Freistadt a o dva roky později dálnici A5 k Poysbrunnu.

Tagy D11 Trutnov - státní hranice GDDKiA Polsko rychlostní silnice S3 Top
237 komentářů