Oblíbený lůžkový vlak do Curychu má stopku. Kvůli výluce v Rakousku
České dráhy musí od 19. srpna přerušit provoz přímého lůžkového vlaku mezi Prahou a Curychem. Oblíbený spoj, kterému hrozil zánik
České dráhy musí od 19. srpna přerušit provoz přímého lůžkového vlaku mezi Prahou a Curychem. Oblíbený spoj, kterému hrozil zánik a který nakonec jezdí přes Rakousko pod značkou nightjet, dostane stopku paradoxně v době, kdy je o jeho využití největší zájem.
Výluka mezi jihočeským Rybníkem a Lincem začne v sobotu 19. srpna a skončí až 12. září. Detailní informace o organizaci dopravy během výluky mají České dráhy na svých stránkách.
Zatímco běžné vlaky a expresy v tomto úseku nahradí autobusy, lůžkové a lehátkové vozy ale jezdit nebudou. „Bohužel mezi Prahou a Lincem není jiná vhodná trať pro odklonovou vozbu a lůžkový vůz je nutné kvůli údržbě v pražském depu dopravovat do jeho domovské stanice,“ vysvětlil mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.
Podle něj se práce na trati odehrávají hlavně v Rakousku, kde mají trať na starost rakouské dráhy ÖBB. Výluku během prázdnin hájí, i když Českým drahám pokazí lehce byznys.
„Celá trať až do Lince je jednokolejná a v Rakousku je nyní navíc součástí příměstské dopravy systému S-Bahn s velmi intenzivním provozem v době školního roku. Proto již tradičně ÖBB směřuje výluky na této trati do období prázdnin a dovolených, kdy je zde menší provoz,“ vysvětlil Štáhlavský. Podle něj je pro ÖBB prioritní zajištění zajištění přepravy silné frekvence do škol a zaměstnání.
Díky rakouským drahám se noční spojení z Prahy do Curychu udrželo. Vlak původně roky jezdil přes Německo, ale Deutsche Bahn se rozhodly noční vlaky zcela zrušit. Část z nich převzaly ÖBB, trasování přes Rakousko je výsledkem dohody českého, rakouského a švýcarského dopravce.
O úspěšnosti spoje přes Rakousko svědčí rezervační systém, přes léto je obvykle lůžkový i oddílový vůz vyprodaný. „Spoj je opravdu úspěšný. Bohužel jsme se jednání o výluce neúčastnili,“ dodal obchodní ředitel JLV Jan Valeš.