Proměna obchvatu Loun v dálnici by měla začít ještě v červenci
Ředitelství silnic a dálnic se po měsících nejistoty přiblížilo k zahájení stavby dálničního obchvatu Loun na D7. Ačkoliv vítěze tendru
Ředitelství silnic a dálnic se po měsících nejistoty přiblížilo k zahájení stavby dálničního obchvatu Loun na D7. Ačkoliv vítěze tendru vybralo už v březnu, k podpisu se sdružením firem Eurovia a Herkul přistoupilo až nyní. Smlouva se objevila ve veřejném registru.
„Po podpisu smlouvy bude možné předat zhotoviteli staveniště, k tomu by mohlo dojít v červenci,“ uvedlo ŘSD v aktualizovaném letáku ke stavbě. Doplnilo, že došlo i k vyřešení sporu s posledním vlastníkem pozemku na trase, stavební povolení má obchvat už od loňského října.
Stavba má přitom dlouhé měsíce zpoždění, stavět se mělo už loni. Tendr na zhotovitele, který byl vypsaný už loni v květnu, se ale vlekl. Původní termín pro podání nabídek se z loňského července několikrát odložil, definitivně vypršel až v půlce letošního ledna.
Zájem mezi stavebními firmami byl velký, ŘSD vybíralo z deseti nabídek. Sdružení Eurovia/Herkul přišlo s cenou 773,4 milionu korun bez DPH, což je 79 procent předpokládané ceny. I po březnovém výběru zhotovitele však zůstávaly termíny „na vodě“ kvůli koronavirové nákaze.
Projekt spočívá především v přestavbě dnešní dvoupruhové silnice I. třídy (I/7) na čtyřpruhovou dálnici. Proto jej ŘSD také označuje jako zkapacitnění obchvatu města Louny. Obchvat v polovičním profilu je hotov už od roku 1999. Stavba měří přes šest kilometrů, hotovo má být za dva roky.
Z necelých 80 plánovaných kilometrů D7 je dosud hotovo 43 kilometrů, delší souvislé úseky jsou od Prahy ke Slanému a od Postoloprt k Chomutovu, doplňuje je krátký úsek u Sulce.