Místo nafty baterie. Deutsche Bahn začínají jezdit s prvními elektrobusy přestavěnými z klasických autobusů
Autobusový dopravce Autokraft GmbH patřící pod německé státní dráhy Deutsche Bahn dokončil proměnu prvního autobusu, který dosud jezdil pouze na
Autobusový dopravce Autokraft GmbH patřící pod německé státní dráhy Deutsche Bahn dokončil proměnu prvního autobusu, který dosud jezdil pouze na naftu, na elektrobus. Pilotní projekt má dopravci ušetřit peníze za nákup jinak nákladných vozidel a snížit emise škodlivých látek ve městech.
Zprovoznění oznámily Deutsche Bahn v tiskové zprávě. Dopravce si nechal přeměnit klasický dvanáctimetrový autobus MAN Lions City pro provoz v Kielu ve spolkové zemi Šlesvicko-Holštýnsko. Ta patří k největším producentům větrné energie v Německu.
Místní vláda se k proměně autobusů rozhodla i díky velkému objemu elektřiny vyrobené z větru. V případě severu Německa tak odpadá častý argument proti elektromobilitě, že výfuk vozidel je přesunutý jen do velké uhelné elektrárny.
Nový autobus může zvládnout dojezd až 250 kilometrů za den bez průběžného nabíjení, dobíjen je přes noc. Z autobusu technici odstranili motor, kompletní hnací ústrojí, nádrž a převodovku. Místo toho jsou v autobusu baterie. Zakázku na proměnu získala společnost I SEE Electric Busses GmbH. Firma neuvedla, kolik proměna stála, na pilotní projekt přispěla Evropská unie.