- Voda •
- Nákladní doprava •
- Logistika •
- Zprávy
Do Čech míří po Labi další dodávka pivních tanků, jedou na německou výjimku
Rejdařství EVD-Sped. za pomoci státního remorkéru Beskydy přepravuje z Německa do Čech další část nových pivních tanků pro plzeňský pivovar.
Rejdařství EVD-Sped. za pomoci státního remorkéru Beskydy přepravuje z Německa do Čech další část nových pivních tanků pro plzeňský pivovar. Soulodí Praha a Praha 2 má vyplout v pondělí z Hřenska v 7:00 směr Ústí nad Labem. Přeprava tanků má přitom zpoždění, komplikací jsou podle šéfa rejdařství Lukáše Hradského především nové německé předpisy.
První čtyři obří tanky o průměru 6,5 metru dorazily z Německa v dubnu. Po vodě dojely do Lovosic, odkud putovaly do Plzně po silnici. Další část zásilky ale uvízla v Akenu, dál se německé lodě nedostaly. Firma EVD-Sped. nyní dostala od německého plavebního úřadu WSA povolení přepravu z Akenu dokončit.
Podle Hradského stojí za problémy změna německých předpisů, ke které došlo loni v listopadu. Německé úřady zmenšily povolený mrtvý úhel, který může mít kapitán na Labi před lodí s nadměrným nákladem ze 450 metrů na 250 metrů. „Na Rýně je to přitom 350 metrů. Na Labi to Němci kontrolují, aby to vozily jejich lodě, které mají upravenou kormidelnu, což je úprava v ceně sedmi milionů na plavidlo,“ říká Hradský. Německé lodě ale mají větší ponory a podle Hradského nedokáží plnit na Labi objednávky včas. Radary a kamery jako náhrada výhledu nejsou uznávány.
„Paradoxně běžné plavidlo za tmy může jet, i když nic nevidí. Ale s nadměrným nákladem, kdy díky kameře vidí perfektně, jet nesmí. Nakonec se dá jet na zvláštní povolení od WSA, musí nás ale vléci další plavidlo a do poslední chvíle jsme nevěděli, zda nám povolení vydají. Je to šaráda, zákazníka to stojí stovky tisíc navíc a místo v březnu dostane druhou část tanků nyní v červnu,“ uvedl Hradský. V Hamburku přitom čekají poslední čtyři tanky, u kterých je termín přepravy nejistý.
„Nejsmutnější na tom je, že měsíce žádáme ministerstvo dopravy, aby se postavilo za český průmysl a jednalo tak, aby se tyto nadměrné přepravy daly realizovat českými loděmi. Ale za tři měsíce neudělalo ministerstvo doslova vůbec nic,“ doplnil Hradský.