Cargo Motion vzkřísilo další vlečku. Na okraj Ostravy chce vozit vlakem i potraviny
V Česku ožila další vlečka, která by mohla pomoci přitáhnout více zboží z kamionů na do vlaků. Společnost Cargo Motion
V Česku ožila další vlečka, která by mohla pomoci přitáhnout více zboží z kamionů na do vlaků. Společnost Cargo Motion obnovila vlečku ze stanice Polanka nad Odrou, která vede z koridorové trati na jižní okraj Ostravy. Vlečka vede do areálu Polanecké obchodní společnosti.
K obnovení provozu došlo po více než čtvrt století. Kdysi sloužila například k dopravě brambor do skladů pro celé Ostravsko. První jízda proběhla na konci dubna, předcházela jí prohlídka vlečky a provedení potřebných údržbářských zásahů za účelem zajištění bezpečného provozování drážní dopravy. Lokomotiva řady 711 dopravila k opravě lokomotivy řad 700 a 710.
Podle Jana Fedora z Cargo Motion bude zatím na vlečce provádět údržbu a opravy motorových hnacích vozidel a pravidelnou běžnou údržbu nákladních železničních vozů. „K tomuto účelu je výhodou existence remízy lokomotiv, vybavené prohlížecím kanálem v areálu,“ dodal Fedor.
Rád by ale vlečku a areál využil i pro přepravu jednotlivých vozových zásilek například včetně potravin. Nabízí se i zajímavé spojení: v celém komplexu buduje své zázemí jeden z velkých potravinových e-shopů. „Věříme, že potenciál pro dopravu potravin, zejména těch trvanlivých, na železnici je,“ dodal Fedor. V Česku se zatím po železnici vozí například nápoje z Karlovarských minerálních vod.
Železniční vlečky po letech rušení v Česku zažívají vlnu obnovování, z velké části je to i kvůli kůrovcové kalamitě. Jen loni došlo k obnově šesti vleček. Zájem o obnovu vleček považuje výkonný ředitel sdružení železničních nákladních dopravců ŽESNAD.cz za důkaz potenciálu nákladní dopravy po kolejích. „I proto jsme proti vůli ministerstva dopravy podporovali vlastní verzi novely zákona o dráhách, která umožní větší rozvoj vleček a byznysu našich členů,“ dodal Sládek.