Obrazem: Brno má novou moderní halu na důkladnější péči o tramvaje, opláštění pohlcuje hluk
Dopravní podnik města Brna (DPMB) dnes otevřel ve své pisárecké vozovně novou halu denního ošetření a očisty. Jde o druhou
Dopravní podnik města Brna (DPMB) dnes otevřel ve své pisárecké vozovně novou halu denního ošetření a očisty. Jde o druhou etapu celkové modernizace vozovny, která začala v roce 2018 a DPMB do ní investuje dohromady 418 milionů korun. Nová budova zaujme i moderním vzhledem včetně pyramidového hliníkového opláštění, které pohlcuje hluk. Červená barva odkazuje na základní barvu města Brna.
„Nová hala nám umožní provádět údržbu a očistu kvalitněji, než tomu bylo doposud. Poskytuje dva kryté kanály pro denní kontrolu podvozků tramvají, s plošinami pro náhled na elektrickou výzbroj na střeše a také pro očistu interiéru. Během léta v hale přibude ještě zařízení pro detekci vad kola pantografů. Věřím, že i našim zaměstnancům se v nových podmínkách bude lépe pracovat,“ vysvětlil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.
Každodenní údržba tramvají probíhá ve večerních a nočních hodinách po návratu z provozu. Oknem, které má plochu 129 metrů čtverečních, tak mohou lidé z ulice sledovat, jak se vozy připravují na další den. Během večerních a nočních hodin halou projede 130 vozů.
Venkovní opláštění budovy je navrženo tak, aby tlumilo hluk projíždějících tramvají na lince 1. Tvoří jej 108 hliníkových pyramid, které díky perforaci odráží oproti běžné fasádě jen přibližně polovinu hluku. Logo DPMB umístěné na hale je v noci barevně podsvícené.
V rámci druhé etapy modernizace do konce léta dojde k dokončení zastřešení prostoru mezi novou halou a stávající vozovnou, který nyní bude sloužit ke krytému stání tramvají a jejich ochraně před špatnými povětrnostními podmínkami. Dále projdou opravou prostory stávající vozovny, kam bude instalována nová portálová myčka tramvají, dojde k výměně kolejí a dalším drobným úpravám.
„Na projekt v budoucnu naváže stavba vratné smyčky u ulice Lipová, která umožní otáčení tramvají zajíždějících do vozovny od Bystrce blíže než v uzlu Mendlovo náměstí. Stavba je nyní ve fázi projektové přípravy,“ doplnil Havránek.