CZ LOKO pokračuje v náborech lidí, výroba dál běží. V létě otevře novou halu v Jihlavě
Jedna z největších firem tuzemského železničního průmyslu zatím dál pokračuje v plné výrobě i přes čtyři týdny vyhlášený nouzový stav.
Jedna z největších firem tuzemského železničního průmyslu zatím dál pokračuje v plné výrobě i přes čtyři týdny vyhlášený nouzový stav. CZ LOKO navíc výrazně rozšiřuje svůj závod v Jihlavě a i přes očekávané propouštění v řadě jiných firem nabírá nové zaměstnance.
Firma podle generálního ředitele Josefa Gulyáse dál hledá zaměstnance do závodů v České Třebové i Jihlavě. „Jde hlavně o pracovníky do výroby, především elektromechaniky, lakýrníky a montážní dělníky,“ říká Gulyás.
Podle něj je vzhledem k současné situaci nutné přijmout soubor opatření, která udrží firmu finančně zdravou natolik, aby byla schopna zachovat současnou úroveň zaměstnanosti, což je primární cíl, neboť výroba je zakázkami naplněna na několik let dopředu.
V Jihlavě firma staví úplně novou halu ke stávajícímu závodu. Závod bude kompletně zaměřen na výrobu nových lokomotiv, jejich komponentů i komplexní modernizační program kolejových vozidel. V České Třebové se bude CZ LOKO věnovat rychloobrátkové údržbě, servisu a opravám. Do nového zázemí investuje firma v Jihlavě 180 až 200 milionů korun. Počet zaměstnanců v Jihlavě se má zvýšit až na 250. Hala má být hotová v červnu.
„Velice si vážím pracovního nasazení některých našich zaměstnanců v tak složité době. V maximální možné míře se budeme snažit právě je za pracovitost a loajálnost odměnit a dál na nich stavět naše budoucí plány. Potýkáme se však také s více než dvojnásobnou absencí, a proto není jednoduché udržet výrobu na stoprocentní kapacitě. I proto jsme přistoupili k novým náborům a postupnému doplnění a rozšíření našich řad,“ dodává Josef Gulyás.
Ve firmě aktuálně běží sériová výroba nových lokomotiv rodiny EffiShunter 300, 600 i 1000 pro různé dopravce napříč Evropou, v plném proudu pokračuje také série modernizací více než 50 kusů lokomotiv řady 742 s označením EffiShunter 1000-M především pro ČD Cargo.
Firma také posiluje segment servisních a opravárenských služeb a nabízí svým klientům a partnerům jejich komplexní portfolio včetně dalšího rozvoje vlastního know-how v oblasti hybridních technologií.
Společnost pokračuje ve vývoji nových vlastních lokomotiv, plány představila na začátku března těsně před vypuknutím nouzového stavu v Česku.