Dráhy dokončily modernizaci myčky v Bohumíně. Má deset programů a recykluje vodu
České dráhy završily velkou modernizaci myčky vlaků v Bohumíně. Za 18 milionů kompletně vyměnily technologie a učinily provoz ekologičtějším. Myčka
České dráhy završily velkou modernizaci myčky vlaků v Bohumíně. Za 18 milionů kompletně vyměnily technologie a učinily provoz ekologičtějším. Myčka až z 80 procent využije recyklovanou vodu.
„Linka umožňuje díky speciálnímu počítačovému programu jednak průjezdné mytí, kdy mycí portály stojí na místě a souprava vozů projíždí za pomoci dieselové lokomotivy přes mycí kartáče, nebo je souprava přistavena do haly a je umyta kompletně za pomoci nastaveného programu podle obrysu umývaného vozidla,“ uvedl člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro provoz Michal Kraus.
Během kompletní rekonstrukce byly ve 200 metrů dlouhé hale vyměněny pojezdové kolejnice, mycí rámy, čistírna odpadních vod, dávkování mycích prostředků a byla vybudována nová úpravna vody. Právě na úsporu vody kladly dráhy důraz. Aby se minimalizovala spotřeba, prochází voda čistírnou odpadních vod, kde je zbavena sedimentu, volného oleje a maziv a následně je vrácena zpět do mycího cyklu. Pro finální oplach se používá změkčená voda, čímž vozidla údajně získají „lepší povrchovou úpravu“.
„Linka má deset různých mycích programů, které jsou naprogramované, mimo klasických vozů, například i na patrové soupravy CityElefant, rychlovlaky Pendolino a Railjet nebo jednotky typu Panter,“ doplnil ředitel Oblastního centra údržby Východ Zbyněk Rederer. Součástí myčky je také vytápění a sušení souprav. Díky tomu je mytí možné až do mrazu – 5°C. Podle zvoleného programu a typu souprav může modernizovaná linka umýt za 24 hodin více než 100 vozů.
Další moderní myčky mají České dráhy v Praze a Českých Budějovicích.