Obrazem: Průzkumné šachty a štoly se stanou součástí metra D
Stavební společnost Strabag zveřejnila na svém Facebooku obrázky pokračujících prací v rámci geologického průzkumu k metru D. Geologický průzkum, který
Stavební společnost Strabag zveřejnila na svém Facebooku obrázky pokračujících prací v rámci geologického průzkumu k metru D. Geologický průzkum, který začal loni v létě, považuje Dopravní podnik hl. m. Prahy za začátek výstavby nové trasy metra. Šachty a štoly vyhloubené v rámci průzkumu se stanou součástí stanic či poslouží pro větrání. Využito má být až 90 procent „děr“ vyhloubených v rámci průzkumu.
Podle DPP je průzkum nutný kvůli tomu, že zejména oblast Pankráce je geologicky složitou oblastí, která byla v prvohorách vulkanicky aktivní. Proto je nutné v tomto podloží zjistit jeho skutečný stav, zejména vzhledem ke stavbě v těsném sousedství stávající trasy C.
Dopravní podnik průzkumy rozdělil do čtyř zakázek. Původní odhadovaná cena byla lehce pod miliardou korun, nakonec vyjdou čtyři zakázky na 1,6 miliardy korun. Dvě z nich získal Metrostav, po jedné Strabag a Hochtief.
„Nejprve budeme provádět hloubení jámy o průměru 8,6 metru a hloubce 29,9 metru. Od února pak předpokládáme zahájení prací na ražbě průzkumné štoly. Veškeré práce na hloubení a ražbě průzkumného tunelu plánujeme provádět vlastními kapacitami,“ uvedl loni při zahájení prací Ondřej Novák, předseda představenstva Strabagu. Hochtief má vyrazit například 322 metrů dlouhý tunel, posledních 42 metrů už bude součástí nové stanice Pankrác.
Dlouho plánovaná stavba metra D, která má propojit Náměstí Míru s budoucí stanicí Depo Písnice, oficiálně začala. Stavět se má osm let, Prahu nová linka vyjde na 70 miliard korun.