Škoda Auto se bojí oprav v Mladé Boleslavi. Postaví si vlastní silnici, pak ji nechá městu jako cyklostezku
Řidiče v Mladé Boleslavi letos čeká druhá etapa oprav na silnici I/16 v okolí mimoúrovňové křižovatky s dálnicí D10. Rekonstrukce
Řidiče v Mladé Boleslavi letos čeká druhá etapa oprav na silnici I/16 v okolí mimoúrovňové křižovatky s dálnicí D10. Rekonstrukce mimořádně vytíženého úseku a zkušenosti z oprav v minulém roce přiměly k netradičnímu kroku automobilku Škoda Auto. Aby se auta zásobující největší průmyslový závod v zemi vyhnula očekávaným zácpám, postaví si Škoda Auto vlastní komunikaci, kterou následně předá městu jako cyklostezku.
Mladoboleslavští radní už schválili provizorní komunikaci, která povede po pozemcích města mezi Škoda Parts Center v Řepově a průmyslovou zónou Plazy na jedné straně D10 a desátou bránou Škody Auto na straně druhé. Z této oblasti přijíždí do automobilky denně stovky kamionů s nákladem dílů a vzhledem k režimu výroby by mohl dopravní kolaps v oblasti znamenat časté zastavování produkce nových aut.
Automobilka se pro stavbu rozhodla kvůli zkušenostem s loňským omezením na dálnici D10, kdy se stavěl u Mladé Boleslavi třetí pruh. Komunikaci má firma využívat ve výjimečných případech při dopravních kolizích, silnici budou moci využívat i vozidla integrovaného záchranného systému. Silnice bude tři metry široká, provoz na ní bude řízen osobami s vysílačkami, které budou stát na začátku komunikace a u vjezdu do areálu společnosti (10. brána). Až oprava skončí, má ji firma předat městu.
„Tato komunikace částečně povede i po cyklostezce, kterou město Mladá Boleslav plánuje vybudovat a na jejíž konstrukci ji může následně dokončit,“ potvrdila Kamila Biddle z tiskového oddělení automobilky.
ŘSD úsek silnice opravovalo už loni, letos přijde na řadu úsek od okružní křižovatky v ulici Jičínská po světelnou křižovatku u obce Řepov, současně má dojít i ke stavebním pracím na D10.
„Dojde k opravě povrchu vozovky komunikace včetně výstavby kontrolního stanoviště pro vážení nákladních vozidel. V současné době se na povrchu komunikace vyskytují kaverny, vyjeté koleje, podélný hrbol, plošná deformace vozovky a zvýšená nezpevněná krajnice,“ uvádí ŘSD na svých stránkách.
„Pro provoz ve městě je oprava velkou komplikací, každá oprava v této oblasti znamená v podstatě kolaps,“ řekl náměstek primátora Mladé Boleslavi pro vztahy se Škoda Auto Robin Povšík. „Bohužel opravy neprobíhají asi příliš kvalitně, když se ten samý úsek rekonstruuje po dvou letech znovu. Jde o plýtvání penězi daňových poplatníků,“ dodal Povšík. Podle něj se nijak neposunula ani příprava dalších velkých staveb v okolí města, které by mohly úseku ulehčit, zejména takzvané Martinovické spojce.