Královéhradecký kraj vyhrál spor o autobusovou zakázku za 7,7 miliardy Kč, Rafaj vyhověl rozkladu

Autobus SOR společnosti CDS Náchod. Foto: CDSAutobus SOR společnosti CDS Náchod. Foto: CDS

Královéhradecký kraj uspěl s rozkladem proti prvoinstančnímu rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), v kterém zrušil zakázky za více

Královéhradecký kraj uspěl s rozkladem proti prvoinstančnímu rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), v kterém zrušil zakázky za více než sedm miliard na provoz autobusů na dalších deset let.

Na twitteru to oznámil krajský náměstek hejtmana pro dopravu Martin Červíček. „Jakmile rozhodnutí nabude právní moci, budou uzavřeny smlouvy s 8 vybranými dopravci, kteří budou od roku 2021 provozovat veřejnou autobusovou dopravu v Královéhradeckém kraji,“ uvedl Červíček. Mluvčí ÚOHS Martin Švanda verdikt potvrdil.

https://twitter.com/Martin_Cervicek/status/1204762837425512448?s=20

ÚOHS zrušil zakázku na základě podnětu Arrivy. Ta poukázala na to, že v případě objednání menšího nebo vyššího objemu kilometrů se vysoutěžená cena mění v nevýhodnou. Váha takzvané variabilní ceny podle Arrivy umožnila, aby mohl vyhrát i dopravce se základní cenou vyšší než například druhý v pořadí.

Podnět společnosti Arriva popisoval situaci, kdy v případě, že vítězný dopravce bude jezdit o 20 procent kilometrů navíc, bude dražší než druhý v pořadí. Kritéria hodnocení totiž nahrávala možným spekulacím s náklady dopravce a tato praxe se nyní potvrdila v oblasti Trutnovska,“ uvedl v září mluvčí Arrivy Martin Farář. Kraj si trval na svém stanovisku, navíc vyjádřil podiv nad tím, že ÚOHS podnět řešil.
.
Veřejná zakázka řeší zajištění autobusové dopravy na území Královéhradeckého kraje pro příštích 10 let. Maximální cena celé zakázky je 7,7 miliardy korun. Kraj soutěž rozdělil na osm oblastí, pro které v minulých měsících vysoutěžil dopravce.

„Předseda Úřadu v rozhodnutí o rozkladu uvedl, že zadavatel vymezil posuzované kritérium hodnocení dostatečně srozumitelně a jednoznačně tak, že dodavatelé měli možnost vytvořit si jasnou představu o tom, co bude zadavatelem v rámci hodnocení nabídek považováno za nejvýhodnější. Předseda Úřadu dále uvedl, že je podstatné, aby zadavatel s ohledem na jím předpokládaný průběh plnění veřejné zakázky vybral nabídku, která nejlépe splňuje jeho požadavky v okamžiku hodnocení. Úřad nemůže zadavatele opravovat v tom, jaký má očekávat průběh plnění, pokud své předpoklady zadavatel dostatečně podložil, ani za něj posuzovat, co je pro něj výhodné. Toto rozhodnutí je právem zadavatele, ale zároveň i jeho odpovědností,“ uvedl Švanda.

Kteří dopravci vyhráli zakázky pro jednotlivé oblasti

• Broumovsko – sdružení společností CDS Náchod a P-Transport
• Náchodsko – CDS Náchod
• Novoměstsko – sdružení společností Transdev Morava a Audis Bus
• Trutnovsko – sdružení společností Transdev Morava a Audis Bus
• Královédvorsko – BusLine KHK
• Jičínsko – BusLine KHK
• Rychnovsko – sdružení společností Transdev Morava a Audis Bus
• Hradecko – BusLine KHK

Tagy Královéhradecký kraj ÚOHS Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zajištění dopravní obslužnosti Královéhradeckého kraje
2 komentáře