CzechToll: Dopravcům hrozí v Lanžhotě přes 40 kilometrů dlouhá kolona a dva dny čekání
Nastupující provozovatel mýtného systému, společnost CzechToll, dnes prezentoval model provozu na českých hranicích po zahájení provozu systému. Podle modelu bude
Nastupující provozovatel mýtného systému, společnost CzechToll, dnes prezentoval model provozu na českých hranicích po zahájení provozu systému. Podle modelu bude nejhůře na vjezdu do republiky u Lanžhota, kde kolony mohou dosáhnou až 44 kilometrů.
Důvodem je podle firmy minimální zájem malých zahraničních dopravců o registraci do systému a vyzvednutí palubní jednotky. Čekací doba na vyzvednutí palubní jednotky na hranicích pak prý bude v Lanžhotě téměř dva dny.
Do nového mýtného systému registrovali dopravci k 10. listopadu 2019 celkem 196 tisíc vozidel, což je pouze 43 procent z celkového očekávaného počtu. Problém se přitom netýká velkých dopravců, kteří platí až po projetí úseku. Ti zaevidovali všech 171 tisíc vozidel. Oproti tomu malí dopravci využívající předplatné provedli registraci jen u 25 tisíc vozidel (8 % plánu).
„Mizivá aktivita malých dopravců může způsobit 1. prosince na hranicích ČR zásadní dopravní komplikace nejen pro nákladní dopravu, ale i pro řidiče osobních vozidel,“ uvedl šéf CzechTollu Matej Okáli.
Dopravní model zpracovaný na základě reálných průjezdů nákladních vozidel přes jednotlivé hraniční přechody udává počet řidičů, kteří si budou muset obstarat palubní jednotku na prvním obchodním místě při vstupu do ČR.
Podle Okáliho se mohou komplikace dotknout i osobních aut. „Je na místě zvážit cesty přes hranice na začátku prosince 2019,“ dodal Okáli. Podle něj nejsou nárazové dopravní komplikace vyloučené ani u vnitrozemích obchodních míst. Dopravci musejí za novou palubní jednotku zaplatit vratnou kauci 2468 korun, dosud to bylo 1550 korun.