Další ranvej pro Ruzyň. Letiště získalo prodloužení povolení
Letiště Praha získalo dalších pět let na to, aby obdrželo všechna potřebná povolení pro novou vzletovou a přistávací dráhu, aniž
Letiště Praha získalo dalších pět let na to, aby obdrželo všechna potřebná povolení pro novou vzletovou a přistávací dráhu, aniž by muselo nechat celou stavbu znovu posoudit z hlediska jejího vlivu na životní prostředí.
Od ministerstva životního prostředí dostalo Letiště Praha takzvané prodloužení stanoviska EIA až do ledna 2021. Do té doby musí stavba mít povolení, jinak o něj přijde. Původní stanovisko EIA získalo letiště v roce 2011.
Podle mluvčí Letiště Praha Mariky Janouškové pokračují plány na výstavbu dráhy podle původního plánu. „Podnikáme postupné kroky pro zahájení výstavby cca v roce 2022 s dokončením a zprovozněním dráhy v roce 2025,“ řekla Janoušková.
Oproti původním plánům došlo při novém stanovisku od ministerstva k několika změnám v projektu. Dráha 12/30 (původně 13/31) bude trvale přeměněna na pojezdnou dráhu. Skončí tak vzlety a přistání směrem na Řepy. Samotná paralelní dráha se má zkrátit z 3,55 na 3,1 kilometru.
Zkrácení dráhy vyvolalo i posun světelné naváděcí řady, obslužné komunikace a oplocení.
O nové dráze se mluví na Ruzyni přes deset let, letišti by měla usnadnit zvládnout provoz především ve špičkách a vést k navýšení počtu cestujících na více než dvacet milionů ročně.
Letiště chce pro její stavbu získat územní rozhodnutí příští rok, v roce
2020 pak stavební povolení.