CZ LOKO se postará o lokomotivní park Čepra. Vyhrálo soutěž na kompletní servis
O tucet lokomotiv společnosti ČEPRO se nově postará společnost CZ LOKO, která vyhrála výběrové řízení na jejich údržbu a servis.
O tucet lokomotiv společnosti ČEPRO se nově postará společnost CZ LOKO, která vyhrála výběrové řízení na jejich údržbu a servis. Smlouva je uzavřena na čtyři roky. CZ LOKO se tak vedle výroby a prodeje lokomotiv začíná výrazně uplatňovat i v údržbě a správě vozového parku.
„Velmi si toho ceníme. Servisní služby jsou jednou z oblastí, které cíleně a důsledně rozvíjíme. Vidíme v nich velký potenciál a tomu musí tedy odpovídat i jejich úroveň a kvalita. I zde chceme postupně patřit mezi lídry trhu,“ uvedl vedoucí obchodního týmu CZ LOKO Michal Schaffer.
Firma podobný model full-servisu už uplatňuje v ostravské huti Liberty (dříve Arcelor Mittal), kde se stará o dvacet modernizovaných lokomotiv řady 741.7. Na vlečce automobilky Škoda Auto zase zajišťuje provoz dvou svých lokomotiv EffiShunter 600.
Schaffer přitom upozorňuje na zvyšující se administrativu, která provozovatele kolejových vozidel zatěžuje. „Menší firmy proto raději odvezou zboží kamionem, než aby tyto problémy řešily. Ty větší pak hledají komplexní řešení, které jim umíme nabídnout. Proto také zájem o full-servis na vlečkách roste,“ dodává Schaffer.
Pro CZ LOKO není ČEPRO novým partnerem. V lednu do svého vozového parku zařadila ropná společnost stroj EffiShunter 600, který nahradil zastaralé vozidlo z ČKD. Včera k němu přibyl také EffiShunter 300, který si zástupci dopravce převzali na vlečce ve Střelicích, kde bude obsluhovat distribuční sklad pohonných hmot. I zde kontrakt vzešel z veřejné soutěže.
Společnost ČEPRO zároveň potvrdila objednávku modernizované lokomotivy 723.7. Půjde o druhý EffiShunter 600, který bude osazen silnějším motorem CAT, jmenovitě C27 s výkonem 709 kW. To firmě umožní vyřadit z provozu nejstarší lokomotivy 720.565 a 716.510 vyrobené v letech 1961 a 1983.