Prodloužení tramvaje do centra Jablonce není jisté, nový primátor váhá
Jablonecké zastupitelstvo stále neschválilo definitivní připojení k projektu prodloužení tramvajové trati do centra města. Ani nové vedení Jablonce nad Nisou,
Jablonecké zastupitelstvo stále neschválilo definitivní připojení k projektu prodloužení tramvajové trati do centra města. Ani nové vedení Jablonce nad Nisou, které přišlo po odvolání primátora Milana Kroupy (ANO 2011, před odvoláním ze strany vystoupil) totiž s plánem na tramvaj blíže centru města není úplně srozuměno. Zdržování může znamenat konec plánů: do listopadu se musí definitivně podat žádost o evropskou dotaci.
Primátor Jiří Čeřovský (ODS), který v minulosti město dlouho vedl, nechal z posledního zasedání stáhnout bod o rekonstrukci a prodloužení tramvajové trati. „Nemáme dost informací. Víme, kolik by stála rekonstrukce kolejí a jejich prodloužení do centra města. Ale to nestačí. Dopad do rozpočtu bude mnohem větší. Věcí, které se k tramvaji váží, je víc. A to pořád nikdo nevyčíslil,“ vysvětlil Čeřovský v rozhovoru pro libereckou přílohu Mladé fronty Dnes.
Kvůli tramvaji proběhne dnes další seminář pro jablonecké zastupitele, kde Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou znovu představí plány na prodloužení trasy. „Chceme všechny informace. Co bude pro Jablonec znamenat, když se ten projekt zrealizuje, a co by bylo, kdyby se nedělal. Na 17. října to připravíme do zastupitelstva, které rozhodne,“ dodal Čeřovský.
Pro podání žádosti o evropskou dotaci potřebuje DPMLJ souhlas obou zastupitelstev, že města budou provoz na prodloužené trati financovat. Zatímco Liberec se stavbou souhlasí, v Jablonci nabralo schvalování v posledních měsících mimořádné zpoždění.
Liberec už dříve vyjádřil obavy, že neustálé odklady ze strany Jablonce mohou vést k tomu, že se tramvaj nejen neprodlouží, ale zcela skončí. Tramvaje mezi oběma městy jezdí od roku 1955, ročně připraví kolem milionu lidí. V posledních letech prošla trať na řadě úseků rozsáhlou modernizací. Prodloužení je dlouhé zhruba 800 metrů, s rekonstrukcí dalších pěti kilometrů jsou náklady odhadovány na 1,2 miliardy korun. Bez dotace se DPMLJ do stavby pouštět nechce, nemá peníze.
„Nás pomalu a jistě dohání termíny, které jsou dány dotačními podmínkami, to znamená, jednání nelze odkládat donekonečna. My musíme podat finální kompletní žádost o dotační titul do konce listopadu,“ řekl v srpnu Michal Zděnek, předseda představenstva Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce (DPMLJ).