Velká fúze v byznysu rychlovlaků. Thalys a Eurostar plánují spojení pod jednu firmu
Polostátní provozovatelé vysokorychlostních vlaků mezi Francií, Velkou Británií, Belgií, Nizozemskem a Německem se chtějí spojit do jediné firmy. Fúzí pod značku Green Speed má vzniknout dopravce s 18,5 miliony cestujícími ročně, 112 vypravenými vlaky denně a ročními tržbami 1,67 miliard eur.
Polostátní provozovatelé vysokorychlostních vlaků mezi Francií, Velkou Británií, Belgií, Nizozemskem a Německem se chtějí spojit do jediné firmy. Fúzí pod značku Green Speed má vzniknout dopravce s 18,5 miliony cestujícími ročně, 112 vypravenými vlaky denně a ročními tržbami 1,67 miliard eur.
Plán na spojení oznámila na svých stránkách společnost Eurostar, v které mají 55 % francouzské státní dráhy SNCF. Ty mají současně 60 % v Thalysu, kde minoritní podíl drží belgické dráhy SNCB.
Spojením chtějí být dopravci větší konkurencí pro leteckou dopravu a do roku 2030 chtějí v součtu navýšit počet přepravených cestujících na 30 milionů cestujících ročně.
Součástí plánu je i větší zaměření na životní prostředí: ve vlacích má být omezeno používání jednorázového plastu či zlepšeno odpadové hospodářství. Od spojení si slibují větší úsporu nákladů na prodej i údržbu.
„Přicházíme s takovým spojením v pravou chvíli, vydělat na fúzi může jen cestující,“ řekl ředitelka SNCB Sophie Dutordoirová. Podle ní bude centrem celého projektu Brusel, kde se protíná síť Thalysu i Eurostaru. Thalys se zaměřuje na spojení na kontinentální Evropě, Eurostar na spoje v tunelu pod Lamanšským průlivem. .