Konec růstu. Čínský trh táhne prodeje Škody Auto dolů
Po loňských rekordních prodejích nedosáhne letos zřejmě automobilka Škoda Auto na další maximum. Naznačují to čísla za první pololetí. Škoda
Po loňských rekordních prodejích nedosáhne letos zřejmě automobilka Škoda Auto na další maximum. Naznačují to čísla za první pololetí. Škoda Auto letos ztrácí hlavně kvůli problémům na svém největším trhu: v Číně.
Za první pololetí dodala automobilka zákazníkům 620 900 vozidel, což je meziročně pokles o 4,9 %. „Hlavním důvodem tohoto vývoje je současná komplikovaná situace na celkovém trhu s osobními vozy v Číně,“ uvedla automobilka v tiskové zprávě.
V Číně automobilka prodala za prvních šest měsíců 125 900 aut, což je o 23,9 % méně než před rokem. Pokles v červnu zmírnil na 13,1 %. Celý čínský trh klesl za první pololetí o devět procent. Bez vlivu Číny by prodeje Škody letos rostly o 1,6 %. Škoda věří, že prodeje oživí nově zavedené modely Scala a Kamiq. Stejně tak nový facelift Superbu včetně verze Superb Scout.
V západní Evropě dodala Škoda zákazníkům v prvním pololetí 257 700 vozů, což ve srovnání s minulým rokem představuje nárůst o 3,2 %. V Německu, na svém druhém největším trhu, dodala česká automobilka zákazníkům v první polovině roku 99 000 vozů a překonala tak loňský výsledek o 6,5 % . Firma rostla i v Rusku, (+ 9,6 %), v Indii naopak klesla o 13,9 %.
To, že Škodě výrazně pomáhají nové modely, ukazuje i struktura prodejů. Tři ze dvou dlouhodobě nejprodávanějších modelů – Octavia a Rapid – zaznamenaly během prvního pololetí dvouciferný pokles. Před Rapid se už dostal i Kodiaq, dohání ho Karoq.