Miliardový tendr v Královéhradeckém kraji přilákal devět dopravců, zájem má i Transdev a Z-Group
Z devíti nabídek bude vybírat Královéhradecký kraj vítěze soutěží na zajištění provozu autobusové regionální dopravy. Kromě stávajících dopravců jsou ve
Z devíti nabídek bude vybírat Královéhradecký kraj vítěze soutěží na zajištění provozu autobusové regionální dopravy. Kromě stávajících dopravců jsou ve hře i dva noví hráči: Transdev a Z-Group.
Uzávěrka nabídek na zajištění autobusové dopravy v kraji skončila ve čtvrtek. Největší veřejná zakázka v historii Královéhradeckého kraje má hodnotu 7,7 miliardy korun, vítězové tendrů mají zajistit dopravu do roku 2030.
„Ve stanovené lhůtě jsme obdrželi nabídky od devíti dopravních firem. Nyní začne proces jejich posuzování a hodnocení, který bude trvat v řádu týdnů. Zároveň jsme obdrželi jednu námitku, kterou vypořádáme v zákonné lhůtě 15 dnů,“ řekl první náměstek hejtmana Martin Červíček odpovědný za oblast dopravy a silničního hospodářství.
Královéhradecký kraj nezveřejnil jména jednotlivých dopravců. Kromě stávajících hráčů ale potvrdili zájem i ti dopravci, kteří v kraji dosud nejezdí. „Nabídku jsme podali do pěti oblastí v konsorciu s místní společností, kterou nechceme jmenovat do doby zveřejnění výsledků,“ řekl šéf Transdevu Radim Novák. „Přihlásili jsme se do dvou oblastí,“ řekl mluvčí Z-Group Miloslav Slaný.
Zakázka se dělí na osm dílčích částí: Broumovsko, Náchodsko, Novoměstsko, Rychnovsko, Trutnovsko, Královédvorsko, Hradecko a Jičínsko. Zajištění autobusové dopravy má přesah i na území sousedních krajů – Pardubického, Libereckého a Středočeského.
Referenční rozsah dopravního výkonu byl stanoven na 18,4 milionu autobusových kilometrů ročně. Aktuální součet maximální výše nabídkových cen v jednotlivých částech je pro jeden rok 716,2 milionu korun bez DPH. Zakázka počítá s nasazením 248 autobusů. Při rozhodování o vítězi nebude hrát roli jen cena, ale například i kvalita vozového parku. Uzávěrce nabídek předcházelo i sepsání nových smluv se stávajícími provozovateli.