Český autoland už neroste, za první čtvrtletí výroba klesla. Nejvíce v Hyundai
Výroba nových osobních aut v Česku přestala růst. Za první tři měsíce letošního roku vyrobily automobilky v Česku 363 052 vozů,
Výroba nových osobních aut v Česku přestala růst. Za první tři měsíce letošního roku vyrobily automobilky v Česku 363 052 vozů, což je o 3,8 % méně než v prvním čtvrtletí roku 2018.
Vyplývá to ze statistik, které dnes zveřejnilo Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP). „Vzhledem k tomu, že příčiny tohoto zpomalení se zdají mít krátkodobý charakter, ve druhém pololetí 2019 můžeme očekávat obrat k lepšímu,“ řekl mluvčí AutoSAP Vojtěch Severýn.
Ze tří automobilek na výrobu osobních aut se v prvním čtvrtletí podařilo navýšit produkci jen kolínské TPCA o 4,7 % na 58 772 vozidel. Škoda Auto vyrobila o 2,93 % méně aut (231 280), Hyundai zaznamenal za první tři měsíce pokles o 11,94 % na 73 tisíc vozidel.
AutoSAP naději v návrat růstu dokladuje čísly za březen, kdy se vyrobilo o o 4,4 % aut více. Počet pracovních dnů byl i přes velikonoční svátky loni na přelomu března a dubna stejný.
V případě autobusů zaznamenává velký růst stále hlavně Iveco. Celkově produkce autobusů v Česku stoupla na 1185 vozidel (+ 6,7 %), na Iveco připadá s téměř desetiprocentním meziročním růstem většina tuzemské produkce (1108). SOR naopak zaznamenal během prvních tří měsíců propad o čtvrtinu.
K růstu došlo i v segmentu motocyklů, společnost Jawa Moto navýšila výrobu o 151 % na 589 motocyklů. Za růstem stojí především navýšení exportu (+171,4 %) zejména do zemí střední a jižní Ameriky, stejně jako růst domácích prodejů (+ 50,0 %)
„Ačkoliv meziroční srovnání prvního čtvrtletí nevyznívá pro domácí produkci vozidel pozitivně, v prvních měsících tohoto roku můžeme pozorovat nárůst výroby ve všech kategoriích mimo osobní vozidla. Výrobcům se nadále daří v produkci i v odbytu v ČR i v zahraničí. To je dobrou zprávou nejen pro podniky působící v automobilovém výrobním řetězci v ČR,“ řekl prezident AutoSAP Bohdan Wojnar.
Ze statistik zcela vymizely data o výrobě v Tatře. Firma patřící do skupiny Czechoslovak Group je přestala zveřejňovat.