Autobusem k vlakům. V Klatovech otevírají nový terminál přímo u nádraží

Terminál výrazně zkrátí přestupní vazby.
Výrazně jednodušší cestování veřejnou dopravou bude od neděle na Klatovsku. Plzeňský kraj a město v sobotu slavnostně otevřou nový přestupní terminál u klatovského nádraží, který umožní krátké, bezbariérové a pohodlné přestupy mezi autobusy a vlaky.
Autobusy budou terminál využívat od neděle se změnou jízdních řádů. Nahradí tak v provozu autobusové nádraží, které je od železniční stanice vzdálené zhruba 550 metrů. Nový terminál bude obsluhovat všechny příměstské linky IDPK včetně linek MHD Klatovy.
Na terminálu budou zastavovat i spoje náhradní autobusové dopravy za vlaky. V Klatovech současně probíhá rekonstrukce nádražní budovy, jde o investici Správy železnic.
Oprava klatovského nádraží může začít, budova bude kompletně bezbariérová
Nový terminál výrazně zlepší přestupní vazby mezi autobusovou a drážní dopravou. Nástupiště jsou oproti stávajícímu autobusovému nádraží bezbariérová. Nově bude řada linek lépe navazovat zejména na vlaky linky R16 ve směru Přeštice, Plzeň, resp. Praha, i vlaky směr Sušice, Horažďovice, Domažlice a ve směru na Šumavu na Železnou Rudu. Jízdní řády jsou na stránkách IDPK.
Součástí přestupního terminálu je i kapacitní parkoviště se 106 místy. Před výpravní budovou jsou čtyři místa pro krátké zastavení v režimu K+R.
Nástupiště jsou zastřešená s informačním systémem a mobiliářem. Prostor terminálu bude doplněn i o travnaté plochy, které budou doplněny trvalkovými záhony a stromy. Výsadba bude provedena na jaře příštího roku.
„V Plzeňském kraji systematicky podporujeme rychlou a komfortní návaznost vlakové a autobusové dopravy. S tím, že je nutné myslet na parkování osobních automobilů a kol. V Klatovech jsme kladli důraz i na kvalitu architektonického řešení. Věřím, že terminál přivede do veřejné dopravy ještě více uživatelů a bude přínosem pro celé širší Klatovsko, včetně venkovských oblastí,“ říká náměstek hejtmana pro oblast dopravy Pavel Čížek.
Zakázku za 175 milionů korun získala společnost Berger Bohemia, většinu nákladů zaplatí Evropská unie.



