kmax

Mimořádně vysoké nároky na přesnou geometrii. V Prostějově dokončili výhybky na 200 km/h

Výhybka na 200 km/h pro stanici Kojetín. Foto: DT - Výhybkárna a strojírnaVýhybka na 200 km/h pro stanici Kojetín. Foto: DT - Výhybkárna a strojírna

Na zkušebním okruhu mají výhybky zvládnout i rychlost 230 km/h.

DT – Výhybkárna a strojírna dokončila nové výhybky na 200 km/h pro dvě tuzemské zakázky. V těchto dnech z Prostějova postupně expeduje výhybky pro zkušební okruh Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ) a první úseky nové tratě z Brna do Přerova.

V případě zakázky na úsek Nezamyslice – Kojetín- Přerov jde zatím o celkem 8 výhybek. „Kromě 4 běžných výhybek máme pro tuto stavební akci připraveny i první 4 výhybky s pohyblivým hrotem srdcovky pro rychlost 200 km/h,“ říká Marek Smolka, generální ředitel DT – Výhybkárny a strojírny Prostějov. V letech 2025–2028 bude v rámci této stavby vloženo celkem 34 kusů výhybek, z toho 13 s pohyblivým hrotem srdcovky, které umožňují průjezd vyššími rychlostmi.

První čtyři, které v DTVS právě dokončili, budou do trati vloženy ještě letos v prosinci. Jedná se o technicky i výrobně náročnější typ výhybky s vysokými nároky na přesnost, tuhost konstrukce a spolehlivost při dlouhodobém provozu. Spolu s nimi na stavbu ještě v prosinci dorazí i 4 jednoduché výhybky.

Pro VUZ dodá firma dvě výhybky s pohyblivým hrotem srdcovky, které nahradí opotřebené výhybky na velkém zkušebním okruhu ve Velimi. Na tomto okruhu se standardně jezdí rychlostí okolo 200 km/h, v některých případech ale i 230 km/h, což zatím na tratích v České republice není možné. Právě proto jsou kladeny mimořádně vysoké nároky na přesnou geometrii a preciznost dílenského zpracování těchto výhybkových konstrukcí.

„Zkušební okruh VUZ je laboratoří evropské železnice. To, že se zde dlouhodobě provozují naše výhybky, je pro nás výjimečnou referencí,“ doplňuje Dušan Kadlec, obchodní ředitel DT –Výhybkárny.

Tagy DT - Výhybkárna a strojírna
2 komentáře