„Lepší využití zdrojů a příležitostí“. Trolejbusová část Škody po nákupu konkurence zvýšila výrazně zisk

Zisk meziročně stoupl o 68 %.
Společnost Škoda Electric loni výrazně zvýšila svůj zisk. Firma vydělala 442 milionů korun, což představuje meziroční nárůst o 68 %. Firma patřící do skupiny Škoda Group se zabývá výrobou trolejbusů, elektrické výzbroje a trakčních motorů.
Vyplývá to z výsledků zveřejněných ve výroční zprávě, kterou výrobce v těchto dnech zpřístupnil ve sbírce listin. Škoda Electric v posledních letech prakticky ovládla trh s trolejbusy v Česku, až na několik výjimek se nikdo jiný do soutěží tuzemských dopravních podniků nehlásí.
„Společnost hodnotí výsledek firmy jako pozitivní, firmě se dařilo navýšit obrat a dosáhnout i lepšího výsledku hospodaření, což připisuje lepšímu využití zdrojů a příležitostí, spolu s uklidněním situace způsobené předchozím rozbitím dodavatelského řetězce z kovidového a post kovidového období,“ uvádí Škoda Electric ve výroční zprávě.
Škoda ovládla konkurenci v trolejbusech a elektrovýzbroji. Od Vinci koupila Cegelec
Trolejbusová část firmy byla loni z pohledu tržeb největší, tržby dosáhly 2,561 miliardy korun. Tržby z trakčních motorů dosáhly miliardy korun, z pohonů 2,28 miliardy korun. Celkové tržby pak dosáhly hodnoty 6,3 miliardy korun.
Společnost loni ovládla svého konkurenta v oblasti elektrické výzbroje pro trolejbusy, společnost Cegelec. To vedlo k zásadní změně situace na trhu s trolejbusy zejména v Česku. Do tendrů se snažila hlásit ještě turecká Bozankaya, té ale dopravní podniky začaly bránit v účasti. V praxi tak došlo k výraznému navýšení ceny trolejbusů, než když na trhu byla konkurence více výrobců.
Škoda ovládla konkurenci v trolejbusech a elektrovýzbroji. Od Vinci koupila Cegelec