Řetěz na kola dokud nezaplatí 118 tisíc. Inspektoři odstavili přetížený polský náklaďák, zůstal tam měsíc

Souprava byla nakonec odstavená 38 dní. Teprve poté řidič zaplatil a mohl odjet.
Dopravní inspektoři informovali o dalším „úlovku“, který se jim podařilo odhalit díky budovanému systému vysokorychlostních vah přímo na dálnicích.
Krátce po půlnoci 24. října dostal INSID upozornění ze systému vysokorychlostních vah na dálnici D35. Systém vyhodnotil podezření na přetížení jízdní soupravy polského dopravce, inspektor ji proto zastavil ke kontrole.
Při kontrole se zjistilo, že souprava je přetížená o 15 procent, na místo povolených sedmi tun váží 8 070 kg. Řidič jel navíc bez vložené karty v tachografu, tedy bez záznamu doby řízení a odpočinku.
„Řidiči byla uložena povinnost zaplatit kauci a přeložit náklad, do splnění obou povinností mu byla zakázána další jízda. V minulosti se ale stávalo, že takový zákaz někteří řidiči nerespektovali a jakmile hlídka opustila kontrolní stanoviště, odjeli bez nápravy stavu. INSID proto postupuje důsledně a používá řetězy nebo odebírá registrační značky, což zajišťuje, že uložená povinnost bude skutečně splněna,“ vysvětlil postup ředitel kontrolní sekce INSID Pavel Bergman.
Na místě nakonec náklaďák zůstal s nasazenými zajišťovacími řetězy odstavený 38 dní. Teprve poté řidič zaplatil 100tisícovou kauci za jízdu bez karty a dalších 18 000 Kč za přetížení a mohl odjet.
Kauce fungují jako záloha na pokuty, které vymáhají samosprávy v rámci správního řízení. Jejich výše je obecně podobná, jako následná pokuta.
Podle informací z inspekce se zatím ještě nestalo, že by samospráva udělila pokutu menší. Peníze za vybrané kauce míří obratem na účet samosprávy v místě kontroly, které pak pokutu řeší přímo s dopravcem či provozovatelem vozidla.
Maximální výše kauce se od července zvýšila na 200 tisíc korun. Ke zvýšení kaucí došlo hlavně kvůli zahraničním dopravcům, kteří v minulosti správní řízení často ignorovali a vymáhání nefungovalo.