Brno žádá o povolení pro novou trolejbusovou trať, umožní nahradit autobusy

K napojení průmyslové zóny vznikne 5,6 kilometru nové trati.
Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) začal řešit stavební povolení pro novou trolejbusovou trať v Brně. Celkem 5,6 kilometru do průmyslové zóny má umožnit postupné nahrazení autobusů trolejbusy.
Zahájení řízení vyplývá z informací na úřední desce. Projektovou dokumentaci pro Dopravní podnik města Brna (DPMB) připravil Sudop Brno. Už na jaře plán získal souhlas krajského úřadu ve zjišťovacím řízení, díky tomu tak DPMB nemusí dokazovat vliv stavby na životní prostředí.
Celkem vznikne 5,6 kilometru nového vedení. Trolejbusová trať se napojuje na křižovatce Olomoucká x Těžební a je vedena po ulicích Těžební, Vlastimila Pecha, Ericha Roučky a Tuřanka, na které se trať na křižovatce Tuřanka x Řípská napojuje na stávající trolejbusovou trať.
Na ulici Švédské valy je pak navržena propojka k ulici Řípská. Nová trať v plném rozsahu nahrazuje stávající autobusovou linku. Trolejbusová trať bude obsluhovat všech sedm stávajících zastávek. U zastávky Areál Slatina bude zřízena nácestná trolejbusová smyčka.
Na trati bude provozována kombinace kloubových a standardních trolejbusů 26Tr, 27Tr, 31Tr a 32Tr. Špičková intenzita dopravy bude 15 spojů v jednom směru, z nichž jedna třetina se bude vracet opačným směrem přes smyčku Areál Slatina. Zbývající dvě třetiny budou pokračovat po ul. Matlachova a dále buď po nové manipulační propojce na ul. Krejčího a Bedřichovická na stávající zastávku Slatina, sídliště nebo po stávající trati do Šlapanic.
Vznikne nová měnírna při ulici Švédské valy. Měnírna Slatina bude vystavěna na místě původní dosluhující měnírny. Aktuálně je v Brně přes 80 kilometrů trolejbusových tratí, stavba nové by měla začít příští rok.
