Obrazem: Na pražském letišti se po 20 letech mění nástupní mosty u prstu C

Práce na modernizaci stání u prstu C na Letišti Praha. Pramen: StrabagPráce na modernizaci stání u prstu C na Letišti Praha. Pramen: Strabag

Rekonfigurace vychází vstříc proměnám letadel, přibude míst pro stroje s rozpětím křídel 36 metrů.

Na pražském letišti probíhá po 20 letech modernizace stání a nástupních mostů v prstu C, konkrétně v sektorech C1 a C2 (stání 17 až 24). Stavební část zakázky získala v tendru s cenou 419 milionů společnost Strabag, která se postupem prací pochlubila na sociálních sítích. Deník Zdopravy.cz uveřejňuje fotografie s jejím svolením.

„Náš tým tu má za úkol demontovat pohyblivé části mostů a částečně také pevných předmostí, zrealizovat nové založení na pilotách a zesílit stávající piloty pomocí mikropilot. Čeká nás také dodávka nových předmostí a příprava pro osazení nových pohyblivých schodů,“ uvedl Strabag na Facebooku.

V rámci projektu se mimo jiné udělá také nová elektroinstalace, upraví se fasáda, vzniknou nová úniková schodiště z pohledového betonu a vymění se pojezdové plochy.

Práce na modernizaci stání u prstu C na Letišti Praha. Pramen: StrabagPráce na modernizaci stání u prstu C na Letišti Praha. Pramen: StrabagPráce na modernizaci stání u prstu C na Letišti Praha. Pramen: StrabagPráce na modernizaci stání u prstu C na Letišti Praha. Pramen: StrabagPráce na modernizaci stání u prstu C na Letišti Praha. Pramen: StrabagPráce na modernizaci stání u prstu C na Letišti Praha. Pramen: StrabagPráce na modernizaci stání u prstu C na Letišti Praha. Pramen: StrabagPráce na modernizaci stání u prstu C na Letišti Praha. Pramen: StrabagDosavadní způsob stání u prstu C. Pramen: Letiště PrahaUspořádání stojánek u prstu C po rekonfiguraci. Pramen: Letiště PrahaLetiště Praha, prst C. Letadla Smartwings, Iberia, Emirates. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Tento projekt vychází z platného masterplanu letiště a souvisí s jeho celkovou modernizací. Záměrem akce je rekonfigurace kontaktních stání, díky které dojde ke zvýšení kapacity kontaktních stání u Terminálu 2 pro letadla kategorie C36, tedy všechny typy B737 a rodinu letadel A320,“ uvedla začátkem listopadu mluvčí letiště Denisa Hejtmánková.

Z bezpečnostní studie podle ní zároveň vyplynulo doporučení konstruovat kontaktní stání jako kolmá. Dosud se část letadel přistavovala šikmo k prstu.

Jako první prochází tzv. rekonfigurací sektor C1 (stání 17 až 21), kde budou vyměněny čtyři nástupní mosty, pátý nástupní most bude zrušen bez náhrady. Práce by měly skončit v květnu příštího roku. Rekonfigurace sektoru C2 (stání 22A až 24B) by měla proběhnout v období od října 2026 do září 2027.

Ve výsledku bude mít sektor C1 celkem čtyři stání pro letadla kategorie C36 a sektor C2 celkem pět stání pro letadla kategorie C36. To je celkem devět stání pro stroje s rozpětím křídel 36 metrů oproti původním pěti stáním.

Rekonfigurace vychází vstříc proměnám letadel. Původní konfigurace z roku 2005 byla stavěna na velké množství letadel kategorie C29 (tedy např. starší typy letadel B737 s rozpětím 29 metrů, které provozovaly ČSA). Postupem času ovšem letadla kategorie C29 vymizela a byla nahrazena letadly kategorie C36.

Podrobně o projektu informoval deník Zdopravy.cz začátkem listopadu.

Tagy letiště praha Strabag Terminál 2
Žádné komentáře