SUV se letos poprvé stanou u AAA nejprodávanějším typem karoserie

Typickým kupujícím SUV je muž ve věku od 37 do 65 let, nejprodávanějším modelem je Škoda Kodiaq.
Vozidla s karosérií SUV se po loňském dobytí vrcholu na trhu nových aut tlačí na první příčku i na trhu aut ojetých. U sítě AAA Auto, která je největším tuzemským prodejcem, letos poprvé předhoní vozy s karosérií combi i hatchback. V tiskové zprávě to uvedla mateřská skupina Aures Holdings.
Zatímco v roce 2016 skupina v tuzemsku prodala zhruba 5200 vozů SUV, letos očekává překročení hranice 17 tisíc vozidel s tímto typem karoserie. Vozů combi se letos dle predikcí skupiny prodá kolem 16 tisíc. Až na třetí pozici klesnou dlouhodobě nejprodávanější hatchbacky.
„Podíl SUV na našich prodejích se během deseti let zvýšil z 11,4 procenta na letošních 27,7 procenta,“ doplnil generální ředitel Aures Holdings Petr Vaněček.
Rostoucí popularita městských crossoverů má podle něj několik příčin. V očích zákazníků jsou údajně díky robustnějšímu vzhledu a vyššímu podvozku bezpečnější a nabízejí vyšší komfort. Většina prodaných vozidel má automatickou převodovku (55 %), 75 % kožený interiér a 60 % bezklíčové otevírání.
K převládající výbavě ovšem paradoxně nepatří pohon 4×4 (44 %) a tažné zařízení (41 %). „Potvrzuje to naši domněnku, že SUV si zákazníci primárně nepořizují kvůli užitkové hodnotě a praktickým schopnostem v terénu. Důležitější je skutečně bezpečnost a také pohodlí,“ doplnil Vaněček.
Typickým kupujícím SUV je podle něj muž ve věku od 37 do 65 let. V palivech vede benzín (43,9 %) nad naftou (38,9 %) a hybridy (12,4 %). Nejprodávanějšími modely letošního roku jsou Škoda Kodiaq (7,9 %), Hyundai Tuscon (6,5 %) a Škoda Karoq (6,3 %).