Zpoždění u největší železniční zakázky. Dopravci s výrobci získali přes čtyři měsíce navíc

CityElefant v antigraffiti polepu PID. Pramen: České dráhyCityElefant v antigraffiti polepu PID. Pramen: České dráhy

Kraj s Prahou vysvětlují odklad složitostí projektu.

O vítězi největší zakázky na české železnic bude jasno později, než se ve Středočeském kraji s Prahou plánovalo. Oba zadavatelé včera posunuli termín pro dopravce na podání nabídek o více než čtyři měsíce. Z 15. ledna do 28. května.

Jde o soutěž na dopravce, který bude provozovat třicet let elektrické jednotky EMU400, odhadovaná hodnota zakázky je 142 miliard korun. V soutěži jsou České dráhy, RegioJet a Arriva.

O posunu informovali oba zadavatelé v tiskové zprávě. Vítězný dopravce pořídí v návaznosti na vlastní zadávací řízení na dodavatele vozidel až 133 jednotek EMU400, které nasadí na železniční linky spojující Prahu a Středočeský kraj či novou linku na pražské letiště.

„Původní předpoklad podání konečných nabídek do konce roku 2025 se s ohledem na celkovou složitost projektu a projednání široké škály aspektů ukázal jako nereálný. Zadavatelé chtějí poskytnout dostatečný prostor na dokončení jednání a sestavení konečných nabídek,“ napsali zadavatelé do tiskové zprávy.

Potvrzeno: O železniční zakázku století mají zájem tři dopravci

Čas navíc umožní i výrobcům vozidel dotáhnout své plánované nabídky. Zájem o tak velkou zakázku mají prakticky všichni klíčoví evropští dodavatelé kolejových vozidel.

Jednotky EMU 400 mají zajistit provoz na stávajících páteřních linkách mezi Středočeským krajem a Prahou. Zamířit mají také na v roce 2030 pravděpodobně již modernizovanou trať do Kladna včetně budované odbočky ve směru Letiště Václava Havla, společně s chystaným zaokruhováním obou tratí, a případně také na další rozvojové směry, jako je například linka do Mladé Boleslavi.

Tagy EMU 400 EMU400 PID praha Pražská integrovaná doprava Středočeský kraj
1 komentář