Kuriozita pražského metra: Proč má jedna ze souprav metra odlišné sedačky

Sedačky italského výrobce Ruspa jsou k vidění v jediném voze souprav M1 jezdících na lince metra C. Foto: Zdopravy.czSedačky italského výrobce Ruspa jsou k vidění v jediném voze souprav M1 jezdících na lince metra C. Foto: Zdopravy.cz

Původně roční testování se protáhlo už na šest let.

Na lince C pražského metra, kde jezdí vozy M1, mohou pozorní cestující v jedné ze souprav spatřit kuriozitu. Namísto standardních polstrovaných sedaček naleznou ve dvou vozech odlišené typy sezení, na které nejsou z pražské MHD zvyklí.

Pokud by se však cestující domnívali, že jde o první vlaštovku případné výměny či modernizace sezení, vedoucí komunikace DPP Daniel Šabík je zklame.

Tyto sedačky máme v jednom voze v soupravě M1 už několik let. Jsou to sedačky italského výrobce Ruspa. Barevná kombinace červená a tmavě šedá u sedaček u okna, u sedaček u uličky je to kombinace světle a tmavě šedé,“ popisuje Šabík.

V sousedním voze jsou pak sedačky výrobce MSV Interiéry. V obou případech se jedná o typ sedaček kov/plast. Ve zbytku soupravy jsou klasické polstrované sedačky, jako v ostatních soupravách vlaků M1.

Testování sedaček MSV v soupravě metra M1. Foto: DPPTestování sedaček Ruspa v soupravě metra M1. Foto: DPPSedačky italského výrobce Ruspa jsou k vidění v jediném voze souprav M1 jezdících na lince metra C. Foto: Zdopravy.cz

Pokud by si chtěli fandové MHD kuriozitu ulovit, jedná se konkrétně o soupravu s ev. číslem čelních vozů 4147-4148.

Tím, že jsou tyto italské sedačky pouze v jednom vagoně, někteří cestující se s nimi ještě nemuseli potkat. Zvláště pokud každý den absolvují stejnou trasu a do vlaku metra nastupují pořád do stejného vagonu,“ dodal Šabík.

Laminátové sedačky jsou v této soupravě v rámci testování už od roku 2019. Osadila je tam společnost Siemens, která má na lince C na starosti kompletní servis a údržbu vozidel.

Nové plastové sedačky jsou nasazeny záměrně v té samé soupravě, ve které už testujeme jiný typ laminátových sedaček, abychom mohli co nejlépe porovnat jejich opotřebení, náročnost na údržbu, nutnost oprav atd.,“ uvedl v roce 2019 vedoucí jednotky Správa vozidel Metro Jaroslav Kristen.

Testování mělo původně probíhat jen jeden rok. Poté se mělo rozhodnout, zda a jakým typem sedadel se osadí všechny soupravy M1 v rámci generální opravy N7 po 20 letech provozu. Nakonec však tyto dva odlišné typy sedadel jezdí jen jako kuriozita až do současnosti.

Tagy dpp metro metro C sedačky soupravy M1
6 komentářů