Doplnit a přepracovat. Úřad vrací dokumentaci EIA k nové tramvajové trati v Ostravě

Původní vizualizace zastávky Opavské na plánované trati v Porubě. Foto: Statutární město OstravaPůvodní vizualizace zastávky Opavské na plánované trati v Porubě. Foto: Statutární město Ostrava

Na tzv. velkou EIA si bude muset prodloužení trati v Porubě počkat.

Dopravní podnik Ostrava bude muset doplnit a přepracovat dokumentaci předloženou v rámci detailního posouzení vlivů plánované nové tramvajové trati v Ostravě-Porubě. Vyplývá to z rozhodnutí Krajského úřadu Olomouckého kraje, který záměr řeší.

„Dokumentaci je třeba doplnit o vypořádání všech připomínek zpracovatele posudku. uvedených v jeho vyjádření, a dále o relevantní připomínky obsažené v jednotlivých vyjádřeních k dokumentaci,“ uvedl úřad v oznámení o vrácení. Reakci DPO zjišťujeme.

Závazné stanovisko EIA umožňující pokračování příprav stavby plánovaná trať z rozhodnutí úřadu zatím nezíská. Plány na novou tramvajovou trať dlouhodobě naráží na odpor části obyvatel. Záměr navazuje na územní plán města Ostravy a má zlepšit dopravní obslužnost nejen pro Porubu, ale i pro obyvatele dalších částí Ostravy díky lepším přestupním možnostem. Rozšíření tramvajové tratě má zvýšit kvalitu a spolehlivost veřejné dopravy v oblasti, kterou dnes obsluhují pouze autobusy.

Stavba bude začínat v odbočné výhybce z tramvajové trati po ulici Opavské, („u Slovanu“). Konec navrhované trasy tramvaje je na ulici Průběžná v místě navrhovaného obratiště (za Fakultou stavební VŠB Technická univerzita Ostrava, mezi OC Globus a ulicí Opavská, Průběžná).

Trasa plánované tramvajové trati v Porubě. Zdroj: novatramvajporuba.cz

Trasa plánované tramvajové trati v Porubě.
Zdroj: novatramvajporuba.cz

Jak již deník Zdopravy.cz informoval, celková délka posuzovaného úseku je cca 3 kilometry. Návrhová rychlost je 50 km/h. Na trase vznikne několik průběžných zastávek (Duha, Průběžná, Karola Šmidkeho, Ludvíka Podéště) a dále koncová zastávka (Opavská) v místě obratiště. V prostoru ukončení tratě se předpokládá vybudování trakční měnírny a nedaleko má vzniknout i etážové parkoviště se 189 místy.

„Dostavba tramvaje v Porubě není jen o rozvoji Dopravního podniku Ostrava. Je to také splacení historického dluhu Porubě, která na přímé tramvajové spojení sedmého a osmého obvodu čeká už víc než půl století,“ uvedl dříve šéf DPO Daniel Morys

Tagy dopravní podnik ostrava DPO ostrava Ostrava-Poruba Poruba Pustkovec rozšíření tramvajových tratí rozšíření tramvajových tratí v Ostravě
12 komentářů