47 zraněných, Panter nejspíše na odpis. Ve Zlivi se po ranní nehodě začalo jezdit

Za nehodou je s největší pravděpodobností chyba strojvedoucího.
Ve stanici Zliv byl krátce před 15. hodinou obnoven částečně provoz. Vlaky zde nejezdily od 6:20, kdy se ve stanici srazily rychlík a osobní vlak Českých drah. Při nehodě bylo nakonec zraněno 47 lidí, z toho 4 těžce. Počtem zraněných jde o největší nehodu za posledních pět let na české železnici. Celková škoda je odhadována na 150 milionů korun. Nehoda znamená s velkou pravděpodobností konec pro havarovanou jednotku RegioPanter.
Ministr dopravy Martin Kupka na tiskové konferenci dnes potvrdil, že nejpravděpodobnější příčinou byla chyba strojvedoucího rychlíku, který projel návěst stůj. V některých médiích se objevuje informace o tom, že ve stanici probíhala výluka zabezpečovacího zařízení. Podle informací Zdopravy.cz nic takového nenastalo.
Asi 45 minut před nehodou byl podle náměstka Správy železnic Karla Švejdy omezen provoz na druhé koleji. Rychlík měl na návěstidle stůj a měl počkat, až osobní vlak vjede do stanice, uvedl náměstek. Vlak, který vjížděl do stanice, dodržel podle něj předepsanou rychlost. Vzdálenost, kterou rychlík ujel od „červené“, byla krátká. „Při rychlosti, kterou jel, to byla otázka několika málo sekund,“ uvedl Švejda. Strojvedoucí rychlíku byl podle Českých drah (ČD) zkušený a dosud neměl žádný problém.
Na jihu Čech se srazil rychlík s osobním vlakem, na místě byly desítky zraněných
Podle Drážní inspekce je odhadovaná škoda 150 milionů korun. Tak vysoká částka nasvědčuje odepsání celé jednotky RegioPanter kvůli poškození. České dráhy zatím nechtějí do komisionální prohlídky komentovat budoucnost této jednotky.
Drážní inspekce dala ve 12:50 souhlas s odklízením následků nehody. „To neznamená, že šetření skončilo; jen už nepotřebujeme mít vlaky v té pozici,“ vysvětlil Kučera. K obnovení provozu došlo ve 14:50.
S využitím ČTK (pasáže z tiskové konference, chybnou terminologii jsme upravili).











