Kvůli Hřibovi je přetížen smíchovský okruh, hřímal starosta. Jednosměrku v Radlické si však DPP pochvaluje

Po zavedení jednosměrky zmizela zpoždění tramvajových linek 7 a 21. Dosud je blokovala auta.
Další pražská bitva o hledání viníka „totálního kolapsu dopravy“ se rozhořela na Smíchově. Starosta městské části Praha 5 Lukáš Herold zveřejnil na facebooku ostré vyjádření kritizující zjednosměrnění dopravy v Radlické ulici.
To podle něj povede jen k dalšímu přetížení „malého smíchovského okruhu“ a k dalšímu nárůstu provozu v rezidenčních ulicích Smíchova.
„Udělat jednosměrku z Radlické ulice v úseku Plzeňská – Ostrovského je další Hřibův úplný nesmysl,“ uvedl Herold. Změna dopravního režimu přitom nemá s náměstkem primátora pro dopravu Zdeňkem Hřibem nic společného.
O zjednosměrnění požádal dopravní podnik (DPP), aby nedocházelo k blokování tramvají linek 7 a 21 auty. Souhlasila s ním policie a příslušné rozhodnutí vydal Odbor pozemních komunikací a drah pražského magistrátu, tedy součást státní správy, která pod volenou samosprávu představovanou Hřibem nespadá.
I přesto je Herold připraven proti „Hřibově aroganci“ bojovat a Radlickou opět zprůjezdnit v obou směrech.
„O změnu jsme dlouho usilovali“
Dopravní podnik si však současný stav pochvaluje a požaduje jeho trvalé zachování. „Za DPP jsme v minulosti opakovaně o uvedené opatření usilovali, a to s ohledem na pravidelné narušování provozu tramvajových linek,” řekl pro Zdopravy.cz vedoucí komunikace DPP Daniel Šabík.
Poprvé byla jednosměrka po dohodě s úřady do Radlické instalována v červenci loňského roku na zkušební dobu 3 měsíců. Tehdy to bylo v souvislosti s výraznější stavební činností v oblasti Prahy 5. Auta totiž v Radlické jednou po tramvajovém pásu a při čekání na semaforech blokovaly tramvaje, které nabíraly výrazná zpoždění.
Během této zkušební doby se podle DPP žádné negativní vlivy na ostatní dopravu neprojevily. „Proto jsme požádali o další prodloužení zkušebního provozu, aby bylo kromě jiného možné vyhodnotit provoz i v obdobích zvýšených dopravních intenzit a bez vlivu souběžných stavebních akcí,“ dodal Šabík.
Zpoždění eliminována
V nyní opět jednosměrném úseku Radlické jsou v pravidelném provozu vedeny dvě tramvajové linky s celkem 15 spoji za hodinu ve špičkách pracovních dnů (182 spoji za celý pracovní den).
Ropid s nimi zde počítá i do budoucna, celkový počet spojů za den do budoucna dokonce ještě zvýší. „Vedení tramvajových linek je zde plánováno zachovat i po plném zprovoznění ulice Za Ženskými domovy, a to z důvodu zajištění společné zastávky linek ve směru Karlovo náměstí pro vysoký počet cestujících bez nutnosti přesunu mezi zastávkami v uzlu Anděl,“ vysvětlil Šabík.
Opatření je podle něj pro provoz tramvajových linek velmi přínosné. „Ve všech obdobích došlo ke zkrácení průměrné jízdní doby všech spojů v úseku zastávek Křížová – Anděl na minimum, zcela eliminovány byly maximální hodnoty zpoždění, které v minulosti opakovaně přesahovaly 10 minut. Vzhledem k tomu, že se jedná o výchozí úsek trasy obou linek, nedochází nyní ani k nežádoucím případům přenosu zpoždění z tohoto úseku do celého zbytku trasy se všemi negativními jevy s tím souvisejícími,“ dodal Šabík.
Kromě odstranění blokování tramvajové dopravy v Radlické ulici ve směru do centra se podle něj opatřením zlepšil provoz hromadné dopravy na křižovatce Plzeňská x Radlická ve směru z centra.
Malý smíchovský okruh
Heroldem zmíněný “malý smíchovský okruh” je označení pro soustavu ulic, která umožňuje jednosměrné objíždění centrální části Smíchova. Začíná na severovýchodní straně Dienzenhoferových sadů u Jiráskova mostu a vede proti směru hodinových ručiček ulicemi V botanice, Kartouzská, Radlická, Ostrovského, Vltavská a Hořejší nábřeží.
Radlická byla jedinou ulicí, kde byl veden obousměrně, všechny ostatní části jsou jednosměrky. Okruh vznikl na podzim 2001, kdy došlo k větším změnám místní úpravy provozu na Smíchově, vytvoření pěších zón a zjednosměrnění některých ulic. Délka okruhu je 2,4 km.
