Další mimořádnost na slovenské železnici. V Košicích vykolejil vůz osobního vlaku

Vykolejení vozu v Košicích. Zdroj: railpage.netVykolejení vozu v Košicích. Zdroj: railpage.net

K vykolejení došlo na stejném místě, kde už před dvěma lety vykolejil pantograf.

Ve středu ráno vykolejil v Košicích vůz osobního vlaku Os 8533 Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK). Mimořádnost si podle dosavadních informací vyžádala jednu lehce zraněnou osobu.

Podle ZSSK došlo při vjezdu osobního vlaku na košické nádraží v nízké rychlosti k situaci, kdy se podvozek posledního vozu vlaku dostal mimo koleje. Vlak zůstal stabilní. Událost se stala krátce po 7. hodině.

Vykolejení vozu v Košicích.
Zdroj: ZSSKVykolejení vozu v Košicích.
Zdroj: railpage.netVykolejení vozu v Košicích.
Zdroj: railpage.netVykolejení vozu v Košicích.
Zdroj: ZSSKVykolejení vozu v Košicích. Zdroj: ŽSRVykolejení vozu v Košicích. Zdroj: ŽSR

Poškozeny jsou koleje 9 a 11 v délce asi 100 metrů. Podle ŽSR budou muset být opraveny. „Přesná příčina a okolnosti události jsou předmětem vyšetřování,“ uvedla ZSSK.

Nástupiště 1 a 2 jsou v důsledku vykolejení momentálně mimo provoz, vlaky mohou nabírat zpoždění 15 až 45 minut.

„Ve dnech 19.–21. listopadu probíhají ve stanici Košice plánované výlukové práce, které si vyžádají dočasné odřeknutí některých regionálních vlaků na trasách Košice – Spišská Nová Ves a Košice – Prešov – Lipany (v úseku Košice – Kysak). V důsledku mimořádnosti je doprava v dotčeném úseku částečně omezena. Železnice Slovenské republiky dělají vše pro to, aby byl během dnešního dne obnoven provoz alespoň po jedné koleji,“ uvedly ŽSR.

Jak připomíná web railpage.net, k vykolejení došlo na stejném místě, kde v roce 2023 vykolejila jednotka řady 460 (pantograf). Letos v březnu pak v Košicích vykolejily dva lehátkové vozy RegioJetu.

Vykolejení vlaku v Košicích. Foto: Obmedzenia prevádzky na tratiach ŽSR / Facebook.comVykolejení lehátkových vozů RegioJetu v Košicích. Foto: railpage.net

Dnešní mimořádnost je na slovenské železnici v krátké době již třetí. V říjnu se u Rožňavy střetly dva rychlíky, zkraje listopadu pak do sebe narazily dva vlaky u Pezinku. Obě nehody si vyžádaly dohromady přes 200 zraněných.

Kontroly, opakované poznání a budování odvratných výhybek. Slováci řeší, jak zamezit srážkám vlaků

Tagy slovensko Železničná spoločnosť Slovensko ZSSK
41 komentářů