Ani pět nabídek nestačilo. V Mostě zrušili obří soutěž na opravu tramvajové trati, vypsali ji znovu

Odhadovaná hodnota zakázky za rok stoupla o 94 milionů korun.
Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova znovu soutěží proměnu třídy Budovatelů. První soutěž vypsanou před rokem před několika týdny musel zrušit, nyní hledá zhotovitele znovu. Oproti první soutěži stoupla odhadovaná cena o více než 94 milionů korun na 656 milionů korun. Pro dopravní podnik jde o jednu z největších zakázek v historii.
Dopravní podnik v rozhodnutí o zrušení zakázky uvedl, že do soutěže přišlo pět předběžných nabídek. Dva účastníci následně sami odstoupili, tři byli vyloučeni. V soutěži tak nezbyl nikdo. Většina nabídek současně překročila odhadovanou cenu. Detailně průběh popisuje zpráva zadavatele na profilu.
Most chystá půlmiliardovou modernizaci tramvajové trati, upraví třídu Budovatelů
Zakázka je rozdělená na tři části. První se týká modernizace samotné tramvajové trati o délce 2,9 kilometru. Součástí jsou rovněž na rekonstrukci tramvajové trati navazující stavební práce – zejména související úpravy pozemních komunikací, chodníků, veřejných prostranství. Druhá část tvoří obnova světelného signalizačního zařízení a rozšíření navazující technické infrastruktury na křižovatkách. Poslední částí je výměna podjezdu.
Tramvajovou trať čeká kompletní výměna kolejového svršku v úseku od kolejové konstrukce severně od zastávky Most, Zimní stadion po smyčku u zastávky Most, Dopravní podnik. Měla by být výrazně tišší než dosud. Ve studii od Václava Brejšky jsou i systémové změny v umístění vybavení a návaznostech tramvajových zastávek. Ty jsou nově navrženy jako vstřícné, dimenzované na provozovaný vozový park s komfortními a bezpečnými nástupišti.
Nová zastávka pro lepší dostupnost
Zcela nová zastávka Most, Maxe Švabinského mezi současnými zastávkami Most, 1. náměstí a Most, Čs. mládeže má zajistit kratší pěší dostupnost tramvajové dopravy v lokalitě s umístěním mnoha vícepodlažních objektů a institucí občanské vybavenosti.
Studie podrobně definuje standard pro podobu tramvajové trati, mimo jiné z hlediska konstrukčního, kde je důležitým prvkem vegetační kryt v maximální možné ploše. „Toto řešení je v souladu s charakterem třídy Budovatelů jakožto modernisticky plánovaného bulváru s velkou šířkou mezi uličními čarami, dostatkem městské vegetace (stromořadí, trávníky) a tramvajovou tratí jakožto vizuální osou tohoto lineárního veřejného prostranství,“ popsal už dříve změny Brejška.